Ik heb 6 jaar in India (of all places) gewerkt. Niet bepaald een land dat men met een geavanceerd financieel systeem associeert. Daar deed ik ook internet-banking en voor 95% van alle rekeningen kan je dan in de software na ingave van het rekeningnummer klikken op 'check account', waarna er een popup verschijnt met de naam van de rekeninghouder waar het geld heengaat. Enkel bij een paar zéér kleine banken kon dat niet, al de rest zat in het systeem. Het is dus niet dat het niet kan, enkel dat men hier (BE/EU) niet wil.Daar kan je inderdaad niet veel aan doen. Het enige wat je kan doen is - zeker als je een stevige factuur krijgt - zelf even checken bij de firma of dat het correcte nummer is. uiteraard zouden banken dat ook kunnen doen. Alleen krijgen zij dagelijks letterlijk duizenden facturen binnen om over te schrijven. Deze worden geautomatiseerd uitgevoerd door toestellen met optische leeskoppen. Als men elke overschrijving manueel wil laten controleren dan kost een overschrijving morgen 25 €.... Secundo worden meer en meer betalingen via PC banking gedaan en daar komt de bank zelfs niet tussen. Die voert enkel jouw opdracht uit...
Enne...ginds overschrijving doen of geld afhalen = binnen de 20 seconden sms op gsm om te verwittigen wanneer het gebeurde en hoeveel. Overschrijving tijdens de kantooruren naar een andere bank (in India): binnen het uur bevestiging dat het geld aangekomen was.
Hoor ik hier de term 'ontwikkelingsland'?