ten laste nemen van iemand die niet bij jou woont zal bij mijn weten altijd streng gecontroleerd worden. Wordt er immers automatisch uitgegooid (ik heb zo'n gevallen in België, waar de kinderen van iemand in het rijksregister officieel ingeschreven werden onder het gezinshoofd, dat toen plots de inwonende broer bleek te zijn, in het rijksregister hadden ze dus zogezegd geen kinderen inwonend)Dat gaat over alimentatie, niet zo zeer over het ten laste nemen van bijvoorbeeld je moeder. En de controle kan niet streng genoeg zijn. Het is haast vragen om misbruik.
Uiteraard zul je moeten laten zien dat die persoon ook daadwerkelijk ten laste is. Bijvoorbeeld door geldstromen. Maar dat sluit misbruik natuurlijk niet uit. Ook kost al die controle een bom geld, wat het wellicht tot een dure service maakt. Controle is leuk, strenge controle nog leuker, maar het kost allemaal een bom geld. Vaak zal het goedkoper zijn om bepaalde herverdelingen middels dit soort premies gewoon te schrappen.ten laste nemen van iemand die niet bij jou woont zal bij mijn weten altijd streng gecontroleerd worden. Wordt er immers automatisch uitgegooid (ik heb zo'n gevallen in België, waar de kinderen van iemand in het rijksregister officieel ingeschreven werden onder het gezinshoofd, dat toen plots de inwonende broer bleek te zijn, in het rijksregister hadden ze dus zogezegd geen kinderen inwonend)Dat gaat over alimentatie, niet zo zeer over het ten laste nemen van bijvoorbeeld je moeder. En de controle kan niet streng genoeg zijn. Het is haast vragen om misbruik.