Tax shift

Jackrussell

Re: Tax shift

#16 , 07 jul 2015 21:03

Dat gaat over alimentatie, niet zo zeer over het ten laste nemen van bijvoorbeeld je moeder. En de controle kan niet streng genoeg zijn. Het is haast vragen om misbruik.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 07 jul 2015 21:12

Dat gaat over alimentatie, niet zo zeer over het ten laste nemen van bijvoorbeeld je moeder. En de controle kan niet streng genoeg zijn. Het is haast vragen om misbruik.
ten laste nemen van iemand die niet bij jou woont zal bij mijn weten altijd streng gecontroleerd worden. Wordt er immers automatisch uitgegooid (ik heb zo'n gevallen in België, waar de kinderen van iemand in het rijksregister officieel ingeschreven werden onder het gezinshoofd, dat toen plots de inwonende broer bleek te zijn, in het rijksregister hadden ze dus zogezegd geen kinderen inwonend)

Jackrussell

#18 , 07 jul 2015 21:44

ten laste nemen van iemand die niet bij jou woont zal bij mijn weten altijd streng gecontroleerd worden. Wordt er immers automatisch uitgegooid (ik heb zo'n gevallen in België, waar de kinderen van iemand in het rijksregister officieel ingeschreven werden onder het gezinshoofd, dat toen plots de inwonende broer bleek te zijn, in het rijksregister hadden ze dus zogezegd geen kinderen inwonend)
Uiteraard zul je moeten laten zien dat die persoon ook daadwerkelijk ten laste is. Bijvoorbeeld door geldstromen. Maar dat sluit misbruik natuurlijk niet uit. Ook kost al die controle een bom geld, wat het wellicht tot een dure service maakt. Controle is leuk, strenge controle nog leuker, maar het kost allemaal een bom geld. Vaak zal het goedkoper zijn om bepaalde herverdelingen middels dit soort premies gewoon te schrappen.

Reclame

JPV

#19 , 08 jul 2015 07:14

(uitsluitend) geldstromen is geen bewijs dat die persoon ten laste is. Daarvoor heb je meer nodig.

Het is mss goedkoper om die zaken te schrappen, maar als je het toelaat om mensen ten laste te stellen die in België wonen, dan zal je dat ook moeten doen voor de mensen die in de EU wonen. EU-regeling, hé.

Jackrussell

#20 , 08 jul 2015 09:34

Ja, bewijs van onvermogen en nog wat andere zaken die niet heel moeilijk op te leveren zijn.

Ja, vandaar dat ook dat dit ook kan als de persoon ten laste zich buiten België bevindt. EU-regelingen maken dat je sommige zaken misschien nog sneller zou moeten schrappen.

Terug naar “Actuele Thema's”