wie woont waar?

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Re: wie woont waar?

#16 , 26 jun 2015 23:24

ze weten wel waar er personen zijn gedomicilieerd, maar die gegevens stemmen niet overeen met het kadaster. Die 2 zaken zijn verschillend.
Nochtans zie ik op MyMinFin duidelijk voor elk perceel waarvan ik eigenaar of naakte mede-eigenaar ben zowel de kadastrale gegevens (kadastrale identifcatie van het pand + KI) als het adres + busnummer (als het een appartement is).
En dat klopt allemaal netjes.
De gedomicileerde bewoners in elk van de panden staan in het Rijksregister met vermelding van het postadres dat ook in bovenvermelde gegevens in MyMinFin staat.
Door vergelijking van die twee lijsten haalt men de tweede verblijven of leegstaande panden er zo uit.
Die derde lijst kan men dan vergelijken met de lijst met adressen waarvoor de tweede verblijftaks wordt geind.
Uit de vergelijking van die twee laatste lijsten volgt dan de lijst van dubieuze gevallen zoals niet aangegeven tweede verblijven of leegstaande panden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 27 jun 2015 07:47

ze weten wel waar er personen zijn gedomicilieerd, maar die gegevens stemmen niet overeen met het kadaster. Die 2 zaken zijn verschillend.
Nochtans zie ik op MyMinFin duidelijk voor elk perceel waarvan ik eigenaar of naakte mede-eigenaar ben zowel de kadastrale gegevens (kadastrale identifcatie van het pand + KI) als het adres + busnummer (als het een appartement is).
En dat klopt allemaal netjes.
niet bij iedereen, bvb al niet bij mij. Domicilie op identiteitskaart is anders dan domicilie volgens fiscus en eigendom van kadaster (terwijl ik wel degelijk op dezelfde plaats woon, laat dat duidelijk zijn. Het probleem is overigens geen Oostends fenomeen apart, alle gemeenten sukkelen ermee, zie bvb: http://www.kapellen.be/product.aspx?id=448" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Topic Starter

#18 , 27 jun 2015 12:07

Dat moeten dan onofficiële nummers zijn, toegekend door wie?
Maar is de controle op dat soort zaken (dat men inschrijft op officieel huisnummer) niet één van de taken van de wijkagent. Die moete toch een controle doen vooraleer men zich op nieuw adres kan inschrijven?

Als het zo systematisch verkeerd is gelopen dan moet men inderdaad ter plaatse alles gaan controleren.
Maar is eigenlijk gevolg van slecht beheer. Indien er niets verandert aan de werkmethode dan zal na X jaren de situatie weer mislopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

JPV

#19 , 27 jun 2015 13:08

Dat moeten dan onofficiële nummers zijn, toegekend door wie?
vroeger had men geen onmiddellijke toegang tot de databasen en schreef dienst 1 een adres op 1 manier, dienst 2 op een andere manier. Niet abnormaal.
Maar is de controle op dat soort zaken (dat men inschrijft op officieel huisnummer) niet één van de taken van de wijkagent. Die moete toch een controle doen vooraleer men zich op nieuw adres kan inschrijven?
maar die heeft dan weer niks met het kadaster te maken. DIe schrijft gewoon nieuwe mensen in op hetzelfde nummer.
Als het zo systematisch verkeerd is gelopen dan moet men inderdaad ter plaatse alles gaan controleren.
Maar is eigenlijk gevolg van slecht beheer. Indien er niets verandert aan de werkmethode dan zal na X jaren de situatie weer mislopen.
Vandaar dat men nu de verschillen eens ter plaatse gaat nakijken.

In mijn geval heeft het trouwens gewoon met een verandering van straatnaam te maken.

Terug naar “Actuele Thema's”