Volgende week wordt officieel bekend gemaakt dat België eindelijk een "Belgische Poker Federatie" heeft.
Dit in samenwerking met de kansspelencommissie.
Nu is iedereen uit de pokerwereld super enthousiast over deze verandering... of toch iedereen die geloven dat ze nu echt kunnen gaan beginnen spelen in club en thuis voor geld.
Maar ik heb toch mijn bedenkingen.
De kansspelencommissie heeft toch enkel een raadgevende functie als ik het goed begrepen heb?
Dus is het niet omdat ze zeggen dat Belgische clubs die aangesloten zijn bij de BPF voor geld mogen spelen, dat dit ook effectief wettelijk is, niet?
Moet er voor zo'n aanpassing geen wetsverandering plaatsvinden???
Verder zouden ze ook beslist hebben dat iedere club en speler in de club aangesloten moet zijn bij deze federatie. Natuurlijk moeten de mensen hiervoor gaan betalen. Clubs die niet aangesloten zijn bij deze federatie zouden niet wettelijk in orde zijn en dus de wet overtreden.
Mijn vraag:
Is het dan effectief zoals de federatie het zegt ok om voor bijvoorbeeld 20€ buy in te spelen en dat enkel omdat men aangesloten is bij deze federatie en omdat de Belgische kansspelen commissie dit gezegd heeft?
Is het wettelijk om iets te legaliseren enkel omdat men betalend lid is van een federatie?