kan ik hiervoor aansprakelijk gesteld worden

paulus4605
Topic Starter

kan ik hiervoor aansprakelijk gesteld worden

#1 , 16 okt 2012 08:42

Beste,
Ik woon nu sinds bijna 1 jaar in mijn nieuwe woonst,
de electriciteit is bij de verkoop gecontroleerd geweest en op een paar punten afgekeurd
zoals bij iedere verkoop wordt ook de meterstand doorgegeven voor de electriciteit.
ben nu begin october veranderd van energie leverancier en nu ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik maar 100kw sinds vorig jaar november verbruikt heb.

ook bij mijn nieuwe leverancier heb ik al een factuur gekregen met een belachelijk laag bedrag.

Ik denk dat er dus iets mis is met mijn meter/electriciteits installatie.
Kan ik verantwoordelijk gesteld worden voor de verbruikte energie die door de huidige installatie niet opgemeten is?

alvast bedankt voor jullie reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2012 10:53

Gaat het over een huis met slechts één aansluiting of een appartement met diverse bewoners, en dus ook meerdere meters?

paulus4605
Topic Starter

#3 , 16 okt 2012 11:01

het gaat over een huis met 1 aansluiting

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2012 11:14

Indien je niet zeker bent, best de maatschappij raadplegen. Die kunnen de meter uittesten of vervangen. Niets zeggen zou u later duur te staan kunnen komen.

Kzenzo

#5 , 16 okt 2012 11:23

Voor zover ik weet kan je niet aansprakelijk gesteld worden voor het slecht functioneren van de teller of voor al hetgene dat zich "voor" de teller afspeelt (mits er niet aan geprutst is, zie de zegels, deze moeten intact zijn). De maatschappij is verantwoordelijk voor de goede functionering en onderhoud van de teller. Er had bij hun een lichtje moeten gaan branden toen ze zagen dat het jaarverbruik abnormaal laag was en controle moeten uitvoeren.
Ik stel me echter wel de vraag waarom je van leverancier verandert als je niet eens weet wat je jaarverbruik is. Je verandert toch om je energiefactuur te drukken, dit kan nu wel even heel anders gaan worden.

freelance

#6 , 16 okt 2012 11:35

[quote="paulus4605"]

ook bij mijn nieuwe leverancier heb ik al een factuur gekregen met een belachelijk laag bedrag.

Ik denk dat er dus iets mis is met mijn meter/electriciteits installatie.
Kan ik verantwoordelijk gesteld worden voor de verbruikte energie die door de huidige installatie niet opgemeten is?

(quote]

Meter is eigendom van maatschappij . U kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor een defecte meter die niet van u is .
Wat opgemeten is het afgelopen jaar dient u te betalen , en niets meer .
Toch aan te raden maatschappij te contacteren , want het jaar nadien , bij een zelfde laag verbruik zou men dit uiteraard wel eens verdacht kunnen vinden.
Heb zelf een jaar lang een defecte meter gehad , die men uiteindelijk vervangen heeft , maar men heeft mij alleen het ( belachelijk) laag aantal KW aangerekend .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

freelance

#7 , 16 okt 2012 11:46

Ik stel me echter wel de vraag waarom je van leverancier verandert als je niet eens weet wat je jaarverbruik is. Je verandert toch om je energiefactuur te drukken,
De nieuwe spelers op de markt gaan tegenwoordig wel zeer "agressief" te werk om nieuwe klanten te "werven" . Zelfs dmv. verkopers ( "leurders" ) die u op straat ( winkelcentra) aanspreken om u toch maar bij hun aan te sluiten .
Over de gevolgen van dergelijke handelswijze zullen we hier wschlijk. nog wel horen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Oude Belg

#8 , 16 okt 2012 19:16

Mijn meter stond twee jaar geblokkeerd op nachttarief. Was best goedkoop :D . Ik heb niets moeten bijbetalen omdat het inderdaad hun fout was.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Actuele Thema's”