Alimentatie en bezoekrecht

webmaster
Topic Starter
Beheerder

Alimentatie en bezoekrecht

#1 , 14 dec 2005 11:45

Het is een gevoelig thema: alimentatie-geld en het bezoekrecht van de andere ouder.
Vaak onderwerp van schrijnende verhalen en aangrijpende getuigenissen.

Welke is uw ervaring ? Heeft u voorstellen die dergelijke pijnlijke situaties kunnen vermijden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
verstoten vader

#2 , 14 dec 2005 21:52

Het is een gevoelig thema: alimentatie-geld en het bezoekrecht van de andere ouder.
Vaak onderwerp van schrijnende verhalen en aangrijpende getuigenissen.

Welke is uw ervaring ? Heeft u voorstellen die dergelijke pijnlijke situaties kunnen vermijden ?
Beste webmaster, het is inderdaad een erg gevoelig thema: alimentatie-geld en het bezoekrecht.....die eigenlijk een plicht zou moeten zijn, want plots om de een of andere reden wordt ge in je leven gereduceerd tot een geldmachine....
Korte schets , vader van een gezin met vier opgroeiende kinderen, werkte al zeg ik hetzelf als een leeuw voor vrouw en kinderen ! Op een dag kom je tot de constatatie dat er nog enkel naast mekaar geleefd word, en er met jou geen rekening meer gehouden wordt. Er wordt beslist (vd vrouw) daar een einde aan te maken . Ze wil alleen zijn met de kinderen....... De kinderen , ondertussen jong volwassenen worden zodanig tegen mij opgezet dat ze met mij niets meer te maken willen hebben. Ik betaal 1000euro per maand voor iets wat misschien mijn kinderen maar ook ikzelf niet wilden !! Mocht ik ze nog zien dan zou ik er mij niet zo druk over maken, maar dat zelfs niet !! Vind ge dat dan eerlijk?? Ik voel me een automaat die goed moet draaien en die ze maandelijks eens komen leegzuigen..Er zou inderdaad iets moeten wijzigen aan die alimentatie wet , als ze jou niet meer erkennen als vader(of moeder!) dan hoef je ook niet te betalen .....of zie jij het anders??groeten

sperwer

#3 , 15 dec 2005 11:33

het is inderdaad een veel voorkoment feit dat vrouwen hun ex-echtgenoot gebruiken als inkostenbron. Dat dit mogelijk is komt evenwel voor een groot deel door de mannen zelf. Wie heeft gezegt dat zij maar thuis moest blijven of was er mee akkoord dat zij thuis bleeft voor de kinderen. En dan komt er nog bij dat de meeste mannen in het begin met iedere eis van onherhuodsgeld voor de kinderen akkoord gaan, het zijn toch zijn kinderen. Als man moet je voor je ook maar iets ondertekent of toestemt van betalingen even eerst laten na gaan hoeveel zij als inkomsten heeft, en wat het verschil is in haar loon en dat van jou met en zonder de kinderen tenlaste en hou er ook rekenig mee dat er voor de kinderen steeds kindergeld ontvangen word. In dit geval spreken we al over een bedrag van meer dan 750? per maand aan kindergeld. tel daar nogeens het onderhoudsgeld bij en je komt op meer dan 1700? per maand. als zij dan nog eens een eigen loon heeft van 2100? bruto zijn de kinderen voor haar meer dan 2000? waard. Heren waar zijn jullie mee bezig. van vele gezinnen is dit meer dan hun maand inkomen.
Dus ben je verwondert dan zij de kinderen gebruikt tegen jou. Die zijn voor haar immers een grote bron van inkomsten. en ja hoe vriendschappelijk je ook uit elkaar gaat, er is geld mee gemoeit en veel geld zelfs. Daarom heren voor je onderhoudsgeld aanvaard denk na. En dames voor jullie een kind heeft ook vaderliefde nodig, nee dat is niet het zelfde als moederliefde. of is er een moeder die mij kan bewijzen dat ZIJ alles het zelfde kan voelen als een vader. Vele mensen zouden voor ze aan kinderen beginnen eerst eens in afrika gaan leren wat ouderliefde is.
Verde bekijk je echtscheiding als een handelsovereenkomst waar je voor de rest van je leven aan vast zit.
IK ben zelf aan het scheiden heb 4 kinderen en betaal geen cent aan mijn ex en zij niet aan mij. Ruzie over het bezoekrecht van de kinderen is er niet, als de regeling voor hen niet word gevolgt door ??n van beide partijen zonder overmacht van ziekte van kind of rechthebben de ouder kost dit aan schulding partij 150? eerste 2 x derde maal binnen 6 maanden kost het schuldinge partij een maand omgangs recht.
Staat in scheidingscontract. weet je hoe hard zij loop om niet in de fout te gaan. dit kost haar immers veel geld en daar draait het in veel gevallen om. voor mij maakt het geen finacieel verschil waar ze zijn. ben invalide en krijg dus toch elke maand het zelfde gedrag. dus denk na voor je iets tekend en probeer de aders voor jou er uit te halen en stel reeds in het begin een boete vast bij overtreding omgangsrecht.

Reclame

orbeabira

#4 , 08 nov 2011 19:31

beste,
ik heb een vonnis sedert 2003 en ondertussen al voor de 3de maal verschenen, laatst sedert 17-05-2011,
Ik betaal elke maand mijn alimentatie voor 1 dochter en heb nu reeds 3 wks mijn dochter niet meer gezien.
Ze is niet thuis en dan ga ik naar de politie om een klacht in te dienen. Wanneer krijg je daar resultaat van ?
het is triestig dat het zolang duurt, dat men de moeder straft, nochthans alles staat duidelijk in het vonnis, wat niet wat wel.
Het is probleem is dat ze buitengewone kosten heeft gemaakt zonder dat ze mij daarover heeft ingelicht, nochthans het staat duidelijk in vermeld in het vonnis.
Daardoor is ze zo kwaad dat ik de dochter niet meer kan zien of horen.
Haar advocaat heeft nu een gerechtsdeurwaarder gecontacteerd om dit zogezegde achterstal terug te eisen van mij.
Ik heb de gerechtsdeurwaarder deze avond gecontacteerd en heb hem gevraagd of hij wel het vonnis heeft gelezen.
ik heb hem ook gezegd dat alles er duidelijk in stond en dat ik niet ga betalen.
Weet je wat hij antwoordt : wanneer is deze brief geschreven ? ik zei vrijdag jongstleden, kan je mij morgenvroeg terug bellen want er ik vind het dossier niet.
blijkbaar is er geen nog dossier, want hij liet vemoeden dat dit een eerste poging is om mij te doen betalen.
zo dit kunnen ???
Om mij schrik aan te jagen, zodat ik toch overga tot betaling.
Wie heeft hier ondervinding mee ?

Terug naar “Actuele Thema's”