Discriminatie voetbalsupporters

athos
Topic Starter

Discriminatie voetbalsupporters

#1 , 24 mar 2007 13:24

Beste,

Ik heb een vraagje voor jullie,

Bezoekende supporters betalen niet allemaal hetzelfde als ze naar de voetnal gaan.
voorbeeld:

Supporter Club Brugge betaald 24? voor zitplaats als die naar Westerlo gaat kijken
voor dezelfde plaats betaalt een supporter van SK lierse 20 euro.

Nu is mijn vraag is dit wettelijk of is dit een inbreuk op de discriminatiewet??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 29 mar 2007 07:09

Brood en spelen.

Je betaalt om (nep) vedetten aan het werk te zien!
Je gaat toch ook geen 20 euro betalen om een wedstrijd tussen vierde klassers bij te wonen?

Waar zit volgens jouw de discriminatie?

Zou hte niet beter zijn om na het het 'zoveelste' verlies van Blauw Zwart je centen terug te vragen, je betaalt toch om je club te zien winnen.

athos
Topic Starter

#3 , 29 mar 2007 20:40

Brood en spelen.

Je gaat toch ook geen 20 euro betalen om een wedstrijd tussen vierde klassers bij te wonen?

Zou hte niet beter zijn om na het het 'zoveelste' verlies van Blauw Zwart je centen terug te vragen, je betaalt toch om je club te zien winnen.
ik ben absoluut geen bruggefan ten eerste
ten tweede gaat het over het feit dat mensen die op dezelfde plaats verschillende prijzen moeten betalen

Reclame

Alfons

#4 , 06 apr 2007 21:59

Brood en spelen.

ik ben absoluut geen bruggefan ten eerste
ten tweede gaat het over het feit dat mensen die op dezelfde plaats verschillende prijzen moeten betalen
- - - - - - -
Reactie van Alfons:
Wegens tijdgebrek heb ik voetbal nooit meer gevolgd sinds ik miljonairs niet in staat zach om tijdens ??n match geen enkel doelpunt te scoren!
Ik ken er dus niets van!
Hier in de stad V spelen alle verenigingen jaarlijks hun toeneelstuk. De prijs is ook afhankelijk van de grote en de faam van de vereniging want men zit toch op dezelfde stoel in het Cultureel Centrum.
Ik zou zeggen voor een match STVV-GENK en STVV-Anderlecht zou de prijs gelijk moeten zijn.
Maar voor CHARLEROI-STVV en ZULTE-WAREGEM-STVV mag het dus aan de helft van de prijs!
En al die supporters die geld uitgeven voor het bijwonen van een voetbalmatch zou ik toch de raad geven een andere hobby te zoeken!
------
Met vriendelijke groet
Alfons
- - - - - -

guggenheimer

#5 , 12 apr 2007 19:03

het gaat achteruit met deze site

webmaster
Beheerder

#6 , 12 apr 2007 20:14

Eerlijk gezegd, de antwoorden die in deze thread gegeven werden betreur ik ook ten zeerste. Hoog tijd voor wat strengere moderatie. Ik werk eraan.

Groeten,

whatever

#7 , 13 apr 2007 11:29

Wat is trouwens de reden om verschillende prijzen te vragen voor thuis en bezoekende supporters die toch (min of meer) dezelfde match bekijken vanop evenwaardige plaatsen? Volgens mij is dat wel degelijk discriminatie hoor...

Heye

#8 , 13 apr 2007 12:10

Hallo,

Bekijk het zo: elke voetbalclub is een vereniging.Elke vereniging heeft een raad van bestuur. Elke raad van bestuur bepaald het entreegeld van de suporters en de niet-supporters. Zoals bepaald in de statuten van de organisatie.Het klopt dat dit discriminerend overkomt bij niet supporters maar je moet de twee kanten zien.

Supporters komen meerdere malen terug bij een match van hun ploeg, als die thuis spelen.Niet supporters komen terug, enkel wanneer de ploeg speelt waar zij supporter van zijn.De supporter zijn entreegeld is op termijn evenveel waard dan het entreegeld van niet supporters.

Ik hoop dat ik hiermee op uw vraag heb geantwoord.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

whatever

#9 , 14 apr 2007 17:25

Hallo,

Bekijk het zo: elke voetbalclub is een vereniging.Elke vereniging heeft een raad van bestuur. Elke raad van bestuur bepaald het entreegeld van de suporters en de niet-supporters. Zoals bepaald in de statuten van de organisatie.Het klopt dat dit discriminerend overkomt bij niet supporters maar je moet de twee kanten zien.

Supporters komen meerdere malen terug bij een match van hun ploeg, als die thuis spelen.Niet supporters komen terug, enkel wanneer de ploeg speelt waar zij supporter van zijn.De supporter zijn entreegeld is op termijn evenveel waard dan het entreegeld van niet supporters.

Ik hoop dat ik hiermee op uw vraag heb geantwoord.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy
Dus men moedigt ( het zelfs financieel) aan om tegen alle regels in, in een verkeerd vak te gaan zitten tussen thuis supporters...

Nog niet zo lang geleden in het nieuws een voorbeeldje van wat je dan krijgt-->

wo 17/01/07 - Minister Patrick Dewael wil onderzoeken wat er fout is gelopen tijdens Lierse-Antwerp. "Er waren al organisatorische problemen voor de match." Lierse hekelde het ondoortastende optreden van de politie, maar dat argument wimpelt de minister af.
De voetbalcel van het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft een procedure opgestart tegen Lierse. Aanleiding zijn rellen na het bekerduel Lierse-Antwerp.
(Belga) "Lierse is hoofdverantwoordelijke voor de ticketverspreiding en moest de nodige maatregelen nemen om supportersscheiding te garanderen."

Fans van Antwerp zaten tijdens de match tussen Lierse-fans en er ontstonden relletjes. Er werd gespuwd, met bier gegooid en geslagen. Een Antwerp-fan urineerde zelfs op Lierse-fans die lager zaten. Er werden 12 pv's opgesteld.

Lierse had na de baldadigheden uitgehaald naar de politie. Die zou niet of ondoortastend ingegrepen hebben.

Patrick Dewael, de minister van Binnenlandse Zaken, ontkent dat. "Op meerdere plaatsen grepen agenten in burger in. Omdat Antwerp-fans over het hele stadion verspreid zaten, had een tussenkomst van agenten in uniform tot een escalatie van de rellen kunnen leiden."

Heye

#10 , 14 apr 2007 17:37

Hallo,

Wat U aanhaalt is het product, van een incompetent bestuur.

Slecht bestuur = nog slechtere gevolgen

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

whatever

#11 , 14 apr 2007 19:08

Hey,

Het lijkt mij toch niet meer dan logisch dat wanneer, eender welk bestuur, verschillende prijzen hanteert voor 'dezelfde' mensen die enkel een andere kleur van t-shirt dragen, om problemen vraagt doordat elke weldenkende consument voor de goedkoopste oplossing gaat wanneer hij uit twee identieke producten kan kiezen... Maar goed. Niet dat ik er last van heb...

Maar indien ik je vorige uitleg goed begrepen heb, dan zou men dus een verschil in entr? geld tussen thuis- en uit supporters kunnen verantwoorden.
Is het dan ook zo dat je tussen verschillende uitsupporters mag discrimineren doordat wanneer ploeg A in je stadion komt spelen, hun supporters X als inkomgeld moeten betalen en wanneer ploeg B de week erna langskomt, vraag je een hoger bedrag Y (bv. omdat je weet dat zij altijd met veel komen en dus je hogere winsten kan realiseren...)
Lijkt mij in ieder geval toch niet kunnen...

Terug naar “Actuele Thema's”