Bezint eer ge begint...
Maar ik dwaalde daar wel van de kern van de discussie af zoals TS ze bedoelde. De vraag leek me eerder of echtscheiding wettelijk mogelijk dient te zijn of niet?
En wat zou er maatschappelijk gezien dan best in de plaats dienen te komen?Trouwen is een verouderd concept en past niet meer in deze maatschappij.
Ben ik in den beginne deels mee akkoord tot op het punt dat beide ouders de kinderen eerder als hinderpaal van hun echtscheiding gaan bekijken en zich beide dusdanig diep hebben ingegraven dat afwijken van de ingenomen standpunten niet meer mogelijk is... (ik zie gezinsdrama's in wording)Natuurlijk dient dat mogelijk te zijn, maar er zijn voorwaarden (lees verbod op echtscheiding? ja! tenzij...)
een voorbeeld: het idee is >> geen overeenkomst over verblijfsregeling van de kinderen >>> blijf dan de tafel en het bed maar delen
Is dit een begin van, of pleidooi op "verbod van het huwelijk"?Mensen verplichten samen te leven voor een externe factor (... ...) lijkt me nu niet echt het recept voor een gezonde samenleving.
Goed idee!!! Vooral dat "maken van een contract bij mogelijke breuk" vóór de kinderen verwekt zijn ... Alleen, zoals bij alle contracten kan één ervan er zijn voeten aan vegen en moet men dan toch naar de rechtbank.iemand al eens gedacht over een 3-6-9 contract wat de relatie betreft én een aparte intentie-overeenkomst wat de kinderen betreft bij de aanvang van een serieuze relatie...?
Volgens mij moet dat kunnen werken