Afgelopen week was de bittere koude en de daklozen een hot item. What's in a name hé. De laksheid besluiteloosheid van onze overheidsstrukturen blijkt alweer een feit. Onze politiekers blonken opnieuw uit in het kinderlijk speeltje van 't was ikke nie ' t was den ander. Om den duur zou je denken dat ze niet kinderlijk bezig zijn maar toch allemaal wel een beetje kinds aan het worden zijn
Door die koude zijn er natuurlijk opnieuw weer de hopeloze gevallen van de asielzoekers. Vandaag lees ik dan in de krant dat recentelijk een goede
80 asielzoekers ongeveer een 330.000 € hebben betaald gekregen vanwege dat fameuze vonnis dat Fedasil aan zijn broek heeft. Veel van die asielzoekers blijken zelfs uitgeprocedeerd te zijn en dus wel degelijk illegaal nog in ons land.
Kan iemand dat aan een simpele ziel zoals ik uitleggen. Hoe valt dit nou in godsnaam op een ernstige manier te verdedigen. In hoeverre is dit nog rechtvaardig. Blijft de overheid niet serieus in gebreke tov onze eigen mensen en heeft de rechter inkwestie wel goed nagedacht toen hij het vonnis
betreffende de 500 €/dag boete oplegde.
Ik heb toch wel serieus het gevoel dat niemand nog ook the big picture nog ziet en alles zo versnipperd is dat dergelijke tegenstellingen tot leven komen
Het gaat hier toch in beide gevallen om het zelfde basis recht en toch worden 2 groepen die het zelfde probleem hebben uitzonderlijk zwaar gediscrimineerd door nog eens 2 verschillende machten