en nogmaals een ongeval waarbij een 49jarige havenarbeider is overleden tijdens zijn jobwederom ernstig ongeval in de haven waarbij een 27 jarige havenarbeider is overleden en dit terwijl op deze kade waar het gebeurd is heel hard gewerkt wordt aan de veiligheid , haven is een hele tijd gespaard gebleven maar het laatste halve jaar is het dramatisch aan het worden
nogmaals triestig nieuws , gisteren is weeral een havenarbeider verongelukt tijdens zijn joben nogmaals een ongeval waarbij een 49jarige havenarbeider is overleden tijdens zijn jobwederom ernstig ongeval in de haven waarbij een 27 jarige havenarbeider is overleden en dit terwijl op deze kade waar het gebeurd is heel hard gewerkt wordt aan de veiligheid , haven is een hele tijd gespaard gebleven maar het laatste halve jaar is het dramatisch aan het worden
wel ik heb gevraagd hoeveel havenarbeiders er per jaar overlijden - invalide worden en die een percent krijgen deze lijsten krijg ik niet , ze hebben stofmetingen gedaan heb naar de kwaliteit gevraagd resultaten krijg ik niet , heb het gehad over de fysieke overbelasting en de mogelijke blijvende lichamelijke schade en blijkt dat ze al onderzoek naar vericht is de resultaten mag ik niet hebben . heb begin deze maand gemeld dat er op onwettelijke manier medische dossiers worden achtergehouden waardoor wij benaald worden onder andere inzake beroepsziektes .als scheepshersteller voortijdig is overleden aan de vreselijke gevolgen van een beroepsziekte. Maar dat is vele jaren geleden in een periode waar men het "niet zo nauw" nam. Maar vandaag....
wel in mijn functie hebben we ongeveer 400 werknemers en als ik mij de cijfers goed herrinner zijn wij gemiddeld 26 werkdagen thuis per jaar wegens een arbeidsongeval
Ieder dodelijk ongeval is er één te veel maar het is veel eerlijker om dit te toesten aan
1. De totaliteit van de havenarbeid
2. De totaliteit van de gepresteerde uren.
Als je spreekt over een bedrijf waar 60 000 mensen werken en waar dan 3 of vier ongevallen gebeuren over een periode van
één jaar dan kunt ge moeilijk verklaren dat je met een gevaarlijk bedrijf te maken hebt.
waarom wordt art 5§3 kd 28/5/2003 niet nageleefdIn iedere beroepstak gebeuren ongevallen en zolang mensen fouten maken zullen er ongevallen gebeuren, dat is onvermijdelijk.