ernstig ongeval

xena
Topic Starter

ernstig ongeval

#1 , 09 dec 2010 05:13

vanacht is de baggerboot die wij geregeld zien varen als wij op het scheld of deurgangdok werken op enkele honderden meters van ons gezonken zou 1 dode en 2 vermisten zijn ondanks een massale zoekactie met veel boten rond de plaats van aanvaring en helikopter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 09 dec 2010 08:42

en? :)

Jonathan LS

#3 , 09 dec 2010 11:01

Over welk baggerschip ging het ? Iemand van Dredging ?

Reclame

laiko

#4 , 09 dec 2010 23:29

Was van De Nul

xena
Topic Starter

#5 , 10 dec 2010 16:28

aiaiai zonet bij een paar buren gestaan één van de vermisten zou een toffe kerel uit onze wijk zijn

xena
Topic Starter

#6 , 14 jan 2011 06:34

wederom ernstig ongeval in de haven waarbij een 27 jarige havenarbeider is overleden en dit terwijl op deze kade waar het gebeurd is heel hard gewerkt wordt aan de veiligheid , haven is een hele tijd gespaard gebleven maar het laatste halve jaar is het dramatisch aan het worden

xena
Topic Starter

#7 , 18 jan 2011 04:47

wederom ernstig ongeval in de haven waarbij een 27 jarige havenarbeider is overleden en dit terwijl op deze kade waar het gebeurd is heel hard gewerkt wordt aan de veiligheid , haven is een hele tijd gespaard gebleven maar het laatste halve jaar is het dramatisch aan het worden
en nogmaals een ongeval waarbij een 49jarige havenarbeider is overleden tijdens zijn job

xena
Topic Starter

#8 , 20 feb 2011 19:28

en nogmaals een ongeval waarbij een 49jarige havenarbeider is overleden tijdens zijn job
nogmaals triestig nieuws , gisteren is weeral een havenarbeider verongelukt tijdens zijn job
kun je dit nog normaal vinden ?

roharro

#9 , 20 feb 2011 19:54

Neen niet normaal. Ik vind dit weerzinwekkend. Zeker in een tijd waar je geen vuurtje mag maken in open lucht en al je afval tot in het aburde toe moet sorteren. Als die havenarbeider geen dwaas risico heeft genomen zou dat niet mogen gebeurd zijn in deze hoogtechnologische tijden.
Ik moet hierbij ongewild terugdenken aan mijn schoonvader die na een leven van hard labeur als scheepshersteller voortijdig is overleden aan de vreselijke gevolgen van een beroepsziekte. Maar dat is vele jaren geleden in een periode waar men het "niet zo nauw" nam. Maar vandaag....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

xena
Topic Starter

#10 , 20 feb 2011 21:49

als scheepshersteller voortijdig is overleden aan de vreselijke gevolgen van een beroepsziekte. Maar dat is vele jaren geleden in een periode waar men het "niet zo nauw" nam. Maar vandaag....
wel ik heb gevraagd hoeveel havenarbeiders er per jaar overlijden - invalide worden en die een percent krijgen deze lijsten krijg ik niet , ze hebben stofmetingen gedaan heb naar de kwaliteit gevraagd resultaten krijg ik niet , heb het gehad over de fysieke overbelasting en de mogelijke blijvende lichamelijke schade en blijkt dat ze al onderzoek naar vericht is de resultaten mag ik niet hebben . heb begin deze maand gemeld dat er op onwettelijke manier medische dossiers worden achtergehouden waardoor wij benaald worden onder andere inzake beroepsziektes .

ganapathi tantra

#11 , 22 feb 2011 20:15

ik vind dergelijke opsommingen toch wel een beetje de mensen zand in de ogen strooien.
Ieder dodelijk ongeval is er één te veel maar het is veel eerlijker om dit te toesten aan

1. De totaliteit van de havenarbeid
2. De totaliteit van de gepresteerde uren.

Als je spreekt over een bedrijf waar 60 000 mensen werken en waar dan 3 of vier ongevallen gebeuren over een periode van
één jaar dan kunt ge moeilijk verklaren dat je met een gevaarlijk bedrijf te maken hebt.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Lex

#12 , 26 feb 2011 11:47

In iedere beroepstak gebeuren ongevallen en zolang mensen fouten maken zullen er ongevallen gebeuren, dat is onvermijdelijk.

xena
Topic Starter

#13 , 28 feb 2011 13:51

Ieder dodelijk ongeval is er één te veel maar het is veel eerlijker om dit te toesten aan

1. De totaliteit van de havenarbeid
2. De totaliteit van de gepresteerde uren.

Als je spreekt over een bedrijf waar 60 000 mensen werken en waar dan 3 of vier ongevallen gebeuren over een periode van
één jaar dan kunt ge moeilijk verklaren dat je met een gevaarlijk bedrijf te maken hebt.
wel in mijn functie hebben we ongeveer 400 werknemers en als ik mij de cijfers goed herrinner zijn wij gemiddeld 26 werkdagen thuis per jaar wegens een arbeidsongeval

xena
Topic Starter

#14 , 28 feb 2011 14:01

In iedere beroepstak gebeuren ongevallen en zolang mensen fouten maken zullen er ongevallen gebeuren, dat is onvermijdelijk.
waarom wordt art 5§3 kd 28/5/2003 niet nageleefd
5§ 3. De werkgever neemt de nodige maatregelen om de preventieadviseur-arbeidsgeneesheer in kennis te stellen van elke arbeidsongeschiktheid van vier weken of meer

wil wel eens weten wat ons verlies is naar de erkenning van zwaar werk , beroepsziekten , tussenkomst in behandelingen enz...

xena
Topic Starter

#15 , 29 apr 2011 12:06

zoals jullie in het nieuws al hebben gehoord is er weer een dodelijk arbeidsongeval in de haven

Terug naar “Actuele Thema's”