Paypal - Ebay - Kan dit zomaar ?

gebruiker
Berichten: 713
Locatie: Aalst

Re: Paypal - Ebay - Kan dit zomaar ?

#46 , 10 nov 2010 21:50

ik heb nu een bericht van PP ontvangen met de melding dat de koper binnen de 14 dagen het 'beschadigde' object zal terugsturen.
Er staat in die mail ook dat :
"Zodra we over bevestiging beschikken dat de koper de objecten heeft teruggestuurd, zullen we een terugbetaling doen met geld van uw rekening".
Deze laatste zin is vrij duidelijk denk ik --> verplicht terugbetalen aan PP.
Dan maar afwachten of en WAT je teruggestuurd krijgt (ik vermeldde eerder reeds wat Paypal in dit verband voorziet). Je koper dient het terug te sturen met een online traceerbaar systeem, als Paypal van je koper deze link zal doorkrijgen dat het verstuurde je afgeleverd werd dan riskeer je dat paypal onmiddellijk de terugbetaling zal verrichten (niettegenstaande ze toch wel iets anders daarover plaatsen op hun website).

Gebruik in de eerste plaats de beroepsmogelijkheid die Paypal zelf voorziet.

Verstuur een bericht naar Paypal dat je hen wenst te wijzen op hun eigen voorwaarden zoals vermeld op hun website en dat ze NIETS aan deze koper terugstorten vooraleer JIJ hen berichtte of de inhoud van wat je teruggestuurd werd overeenstemt met wat je zelf aan deze koper toestuurde! Geef in deze e-mail aan Paypal de link naar deze voorwaarden (die gaf ik in een eerdere reactie).

Denk na of je akkoord kan gaan met de wijze van afhandelen van deze transactie door eBay én daarnaast door Paypal.

- eBay door je te verplichten van een Paypal betaling te aanvaarden voor een aanbieding aan kopers buiten België
- Paypal door hun wijze van afhandelen.

Stuur naar deze beide ondernemingen je opmerkingen (belangrijkste element is de eBay verplichting tot het aanvaarden van Paypal betalingen en anderzijds de paypal voorwaarden dat ze een betaling retourneren naar Paypal US, dat géén bank is én dat een derde onderneming is ten opzichte van Paypal Luxemburg.

Je kan steeds je ontwerp van opmerkingen hier plaatsen vooraleer het door te sturen.

DAARNA! (lees link laatste alinea 2. PROCÉDURE DE RÉCLAMATION AUPRÈS DE LA CSSF )

Je kan steeds een klacht indienen bij de (Belgische) economische inspectie in dit verband (gans je verhaal + de verplichting van het duo eBay/Paypal - Paypal een volle dochteronderneming zijnde van eBay- om voor de plaatsing van dit verkoopsaanbod Paypal te ontvangen, wat lijkt op een overtreding van de Belgische wet inzake koppelverkoop = die eBay dienst gekoppeld aan een financiële dienst/paypal) alsmede een klacht indienen bij de Belgische CBFA (controledienst voor de banken) evenals de Luxemburgse controledienst banken).

Vergeet hierbij zeker niet te vermelden dat de BANK Paypal Luxemburg een betaling plant te retourneren die kwam van een DERDE bedrijf (géén bank!!!!) Paypal US.

http://www.cbfa.be/nl/cob/cob.asp" onclick="window.open(this.href);return false; cbfa 'klachten'



lees de volgende links

http://www.cssf.lu/uploads/media/loi_pr ... 408_01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; )
Art. 5. Autorités compétentes à caractère spécial
(1)La Commission de surveillance du secteur financier est l’autorité compétente prévue par le Règlement 2006/2004 pour assurer le respect des lois protégeant les intérêts des consommateurs par les personnes qui tombent sous sa surveillance dans le cadre de l’article 2 de la loi modifiée du 23 décembre 1998 portant création d’une Commission de surveillance du secteur financier.
http://www.cssf.lu/fileadmin/files/Prot ... 072010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Belangrijk hier is punt 2. PROCÉDURE DE RÉCLAMATION AUPRÈS DE LA CSSF
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Apocalips123
Topic Starter
Berichten: 15

#47 , 15 nov 2010 14:34

---> Bedankt voor de nuttige info !
Momenteel is het echter "bang afwachten" wat de heren van Paypal gaan beslisen.

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

DennisI
Berichten: 13

#48 , 25 nov 2010 17:19

Gewoon Moneybookers gaan gebruiken :-) veeeeel beter ! Maar hopelijk krijg je je geld terug.

Reclame

rvdeej
Berichten: 12

#49 , 03 feb 2011 17:28

Over welke prijs ging het omrent dit onderdeel...
Als eBAY verkoper kan men "dure" stukken (€1800?) verzekerd verzenden. De tegenpartij of ontvanger is theoretisch dan de drager van de extra verzekerde vracht en hoort in principe de doos open te maken waar de leverancier nog bij staat om te verifieren over de goede staat. Lijkt me als intern zware beschadiging te noteren is, dit extern ook te zien moet zijn, zoniet word algemeen verondersteld dat het pakket "niet goed ingepakt is". Voor zwaardere voorwerpen dien je de doos volgens richtlijnen te "verstevigen".

PayPal zal redelijkerwijs in je voordeel spreken gezien het pakket opgestuurd is en reeds aanvaard afhankelijk van de kostprijs en je volgen middels de klacht bij de leverancier hoort. De koper zal het nodige bewijs moeten aanleveren en het onderdeel terugzenden indien in zijn voordeel beslist word... Hoe die kosten geregeld worden weet ik niet...

Verder is er nog een groot verschil... €1800 geblokkeerd te hebben is mogelijk, maar indien de schadeclain toegwezen word, zal de koper enkel het betaalde bedrag terug krijgen en de rest word dan gedeblokkeerd tenzij effectief fraude in het spel zit... Jullie dienen beiden gegevens in om jullie zaak te verdedigen, je kan aanhalen dat je raad gegeven hebt en hij die niet aanvaard enz...

Werk al jaren met PP, regelmatig wat hommeles met ze maar over het algemeen geen slechte ervaringen...
Dit soort problemen heeft een 50/50 kans uitval...

Terug naar “Actuele Thema's”