Tijdens de laatste storm is er een boom op ons metalen tuinhuis gevallen van de buren. Ik heb foto's genomen en naar mijn makelaar gebeld. Ik melde wat er gebeurd was en dat het tuinhuis niet meer kon opengemaakt worden zonder het te forceren /stuk te maken)... De makelaar melde mij toen dat ze werkmannen hadden die dit snel zouden komen oplossen en ineens een bestek zouden opmaken.
Een uur later kreeg ik al telefoon dat de firma kon langskomen voor te komen kijken. Deze melden ons dat het tuinhuis dient afgebroken te worden omdat het niet veilig was. Deze hebben dit afgebroken en weggebracht. De week later krijg ik de factuur van de afbraak 500 € (1,5 u werk) en de offerte voor nieuw tuinhuis 3200 €.... Waarvan 1600 € (excl btw) aan werkuren.
Nu is de prijs van het tuinhuis normaal, maar de werkuren uiteraard niet... De Expert van de verzekering komt langs en keurt uiteraard het bestek niet goed en plakt er zelf een prijs op....
Wat later blijkt dat de expert het vermoede heeft dat er fraude was gepleegt door het veel te hoge bestek en afbraakwerken. Blijkt dat makelaar en afbraakfirma broers zijn...... Er was mij initieel gemeld dat dit eigenlijk een dienst van de makelaar zelf was...
Ik vermoed dat de makelaar sytematisch zijn broers bedrijf aanspreekt om klusjes op te knappen en veel te hoge prijzen aanrekend voor deze klusjes voor de verzekering....
Door deze reden krijg ik nu het bedrag van 400 € voor een metalen tuinhuis van 18 m²
Wat zijn mijn mogelijkheden?