Wat te doen bij oplichting

Gemmil
Topic Starter

Wat te doen bij oplichting

#1 , 27 nov 2007 19:20

Hallo,
Ik woonde 2 maanden samen in het huis van een goede vriendin die ik al jaren ken en vertrouwde. Ze leeft deels van de ziekenkas, werk en zwartwerk en ik had inkomsten en de bedoeling was dat ik snel een eigen huisje zou zoeken. Ze heeft mijn inkomsten niet opgegeven aan de ziekenkas en de woningcoorperatie omdat ze financieel in de problemen zou komen.
Ze heeft me de helft van de huur, electra etc laten betalen die 2 maanden en ik vond dat redelijk.
Ik vertrok ook inderdaad na 2 maanden, welliswaar terug naar de UK maar dat is een bijzaak.
Maar al die tijd heeft ze ook een volmacht gehad van mijn rekening en er inmiddels 350 euro vanaf gehaald zonder terug te betalen. Zelfs toen ik al in UK zat heeft ze nog 100 Euro gepakt.
Nu loopt de ruzie zo hoog op dat ik dreig met al mijn loonfiches, contract, bankafschriften etc op te sturen naar de ziekenkas en de woningcooperatie om haar finacieel te pakken omdat ze mij niet meer terugbetaald.
Nu dreigt ze op haar beurt, dat als ik dat doe, ik in de problemen kom omdat ik dan kostwinner was en zij alle rekeningen naar mij toe kan schuiven met terugwerkende kracht.
Heeft zij gelijk daarin? Is er nog een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?

Dank U

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding