aangeven aan verzekeringen?

dieke
Topic Starter

aangeven aan verzekeringen?

#1 , 19 sep 2007 10:02

Beste iedereen,

Een vrouw zijnde in het verkeer, reed ik een half jaartje geleden met mijn wagen in een put langs de weg. Ik herinner me dit feit nog goed omdat het geluid toch ook wel navenant was. Ben toen gestopt maar ken niet genoeg van wagens om te vermoeden dat er toch een probleem kon zijn dat ik aan de buitenkant niet zag.

Feit: mijn wagen is pas 2 jaar oud en er werd nu zowel bij de autokeuring (wagen veranderde ondertussen van eigenaar maar ik rijd er nog steeds zelf mee) als bij de garage vastgesteld dat er enorme slijtage is aan het wiel waarmee ik toen die put ingeduikt ben. De as is geraakt etc. Dus dat gaat geld kosten.

Mijn vraag: kan ik dit nog aangeven aan mijn (omnium)verzekering of is het hopeloos te laat daarvoor?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 19 sep 2007 10:57

Ik ben geen jurist, maar ik heb wel gebeld naar mijn verzekering om te vragen of het mogelijk was een ongeval zes maanden na datum nog op de omniumverzekering te verhalen.

Elke verzekeraar handelt zulke kwesties op eigen manier af, want er schijnen geen wettelijke bepalingen te zijn.

Ik kan je alleen maar aanraden zo vlug mogelijk contact op te nemen met jouw verzekeraar.

Een expert moet volgens mij wel kunnen uitmaken of de schade het gevolg is van het rijden in die put.

Bovendien weet jij nog exact waar je de schade opgelopen hebt.

Mocht die put intussentijd gerepareerd zijn dan kan dat ook geconstateerd worden.

Succes!

dieke
Topic Starter

#3 , 19 sep 2007 17:45

Ok, bedankt. Het is dus afhankelijk van de ene maatschappij tot de andere. Ik zal mijn licht eens opsteken.

Reclame

Terug naar “Algemeen”