reisverzekering invalide

erasmus
Topic Starter

reisverzekering invalide

#1 , 15 dec 2014 19:54

Ik heb een beroerte gehad in het buitenland Wordt dat als een lichamelijk letsel beschouwd ?

Text van de verzekering

"Bij blijvende invaliditeit Wanneer een Verzekerde het slachtoffer wordt van een lichamelijk letsel tijdens een reis in het buitenland en het vaststaat dat hij als gevolg hiervan gedeeltelijk of volledig invalide zal blijven, betaalt de Verzekeraar aan de Verzekerde het bedrag dat overeenstemt met de graad van fysiologische invaliditeit toegekend aan de Verzekerde op basis van de ‘Officiële Belgische Schaal der Invaliditeiten’ met een maximum van X EUR."

Bedankt voor de Info :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
builder

#2 , 15 dec 2014 21:09

Zoek in dezelfde tekst eens de definitie van "lichamelijk letsel" op.

Indien het toevallig onderstaande definitie is:
Lichamelijk letsel
Een door ongeval veroorzaakt letsel dat alleen en onafhankelijk van elke andere oorzaak, binnen de drie jaar na de datum van het letsel, een waarborg voor gevolg heeft.
Zijn geen lichamelijke letsels: een lichamelijke of mentale ziekte, elke op natuurlijke wijze ontstane aandoening of toestand, elke oorzaak die op graduele wijze uitwerking heeft en elke post-traumatische geestesziekte, tenzij die het rechtstreeks gevolg is van een verzekerd lichamelijk letsel.

dan is een beroerte geen lichamelijk letsel in het kader van deze verzekering.

erasmus
Topic Starter

#3 , 15 dec 2014 23:18

Ik ben enorm blij dat een beroerte geen lichamelijk letsel is.

bedankt, builder voor het snelle antwoord

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 dec 2014 08:56

Ik ben enorm blij dat een beroerte geen lichamelijk letsel is.
dat zegt men voor alle duidelijkheid NIET. Enkel dat het geen (vergoedbaar) lichamelijk letsel is wat betreft die verzekering.

Terug naar “Algemeen”