Ik ben eigenaar van een pand in medeeigendom met een andere eigenaar. Ik bezit het gelijkvloerse pand, de medeeigenaar bezit het dakappartement op de eerste verdieping.
Enkele weken geleden begon de medeeigenaar aan het dak te werken zonder mij daarvan te verwittigen. Ik heb de werken laten stilleggen aangezien er geen toestemming van mijn zijde was. Na onderling akkoord zijn we overeengekomen dat de mede-eigenaar een nieuw dak mag leggen geheel op zijn kosten.
een aannemer begint aan de werken, maar stopt plots terwijl het dak open ligt. (ondertussen al 2 weken geleden)
Door de hevige regenval van voorbije weken heb ik waterschade ondervonden door die werkzaamheden en heb daarop mijn verzekeraar gecontacteerd. Die laat me nu weten dat ze de scahde niet kunnen vergoeden omdat er priv? materiaal in de ruimte stond en het een verzekering betrof van de firma...
Ik vraag me af of dit wel allemaal klopt? het is toch niet mijn verzekring die hiervoor moet opdraaien, maar de verzekering van de aannemer?
Moet ik de nodige stappen ondernemen tegen die aannemer of doet mijn verzekering dat voor mij?