Door het vallen van een stenen pot op mijn inductiekookplaat barstte deze in stukken. Toevallig lag net ook mijn gsm op de kookplaat en viel daar ook een deel van die pot op, waardoor het scherm ook volledig barstte. Via mijn woningverzekering ben ik ook verzekerd voor glasbreuk aan mijn kookplaat. Dat mijn gsm niet onder die glasbreuk valt, zou je min of meer kunnen opmaken uit de polisvoorwaarden: "Het breken en barsten van glas: behalve het breken van glazen en plastieken voorwerpen andere dan ruiten, zoals luchters, vazen …". Maar is mijn gsm geen deel van mijn inboedel? Want mijn polis zegt bij "Wat zijn de verzekerde goederen?": Onder inhoud verstaan wij alle roerende goederen (met uitzondering van boten, caravans en luchtvaartuigen) die toebehoren of zijn toevertrouwd aan de verzekerde evenals de goederen die toebehoren aan zijn gasten en die aan één van volgende beschrijvingen beantwoorden: inboedel, materieel, koopwaar …
Is een gsm geen koopwaar? En het ongeluk gebeurde thuis, binnen, in de keuken: is een gsm op dat moment geen inboedel?