Ben een tijdje geleden valselijk beschuldigd van opzettelijke beschadiging van een voertuig.
Politie heeft weliswaar een pv opgemaakt dat door het parket werd geseponeerd wegens gebrek aan bewijzen.
Pv werd overgedragen naar gasambtenaar die eveneens besliste de zaak zonder gevolg te zetten.
Vorige week kreeg ik een ingebrekestelling van de advocaat van de tegenpartij (verzekeringsmaatschappij) met een torenhoge schadeeis en dreigementen met een gerechtsdeurwaarder.
Ik diende het dossier in bij mijn verzekeringsmaatschappij waarbij ik een familiale polis met rechtsbijstandsverzekering heb.
Nadat ik het dossier indiende bij mijn verzekeringsmaatschappij, kreeg ik te horen, weliswaar na lang aandringen, dat de maatschappij niet zou optreden in het dossier.
Botweg werd mij gemeld dat "vandalisme" niet werd gedekt. Terwijl ik hier wel valselijk wordt beschuldigd en niet voor niets 2x werd vrijgepleit in het dossier.
Het enigste wat ze deden, is een brief sturen naar de advocaat van de tegenpartij met de melding dat ze niet tussenkomen in de zaak.
Ik voel me nu in de steek gelaten door mijn agentschap en krijg zelfs geen rechtsbijstand in een eventuele burgerlijke rechtszaak.
Graag uw advies hieromtrent.
Kan dit zomaar?
Welke stappen kan ik hiertegen ondernemen?
Alvast dank!