schadevergoeding

nadiake
Topic Starter

schadevergoeding

#1 , 22 nov 2010 11:37

Vorig jaar in december kregen wij schadevergoeding van verzekeringsmaatschappij van onze aannemer die ons dak had geplaatst. Er was vocht in kamer op tweede verdiep door scheur in dakpan (was nog onder waarborg)
Doch kregen wij niet volledige schadevergoeding, er werd een franchise afgehouden van 220,06 euro. Is het niet zo wanneer tegenpartij aansprakelijk gesteld is dat wij recht hebben op de volledige schadevergoeding ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2010 18:00

De verzekeringsmaatschappij is niet verplicht de franchise te betalen. Die is ten laste van de aannemer. U kan dit bedrag van de aannemer vorderen.

geert.van.baelen

#3 , 20 jan 2011 20:18

Enkele maanden geleden heeft een toekomstig buurman dennen die ruim 4m op mijn grond stonden geveld. De dennen (12m hoog) waren zeer functioneel: geluidswerend voor een achterliggende weg, ze namen het zicht op achterliggende appartementen weg en ze stonden in verband zodat de kinderen in een 'boske' konden spelen. Nu zegt zijn verzekering dat dennen zo goed als niets waard zijn (wat ik gerust wil geloven) en dat ik recht op dennen van 2.5m hoogte. Hiermee ben ik echter niet akkoord aangezien het jaren zal duren vooraleer de situatie hersteld is. Wat kan ik hiertegen doen?

Reclame

Terug naar “Algemeen”