Ik heb in september 2009 helaas brandschade gehad aan een gebouw. Ik heb door snel handelen de brandende spullen buiten kunnen zetten met een clark echter was er nog wel scade aan de diverse spullen.
Er zijn in opdracht van Fortis / BNP Paribas twee expert's geweest om de schade op te nemen. De eerste verklaarde al direct dat hij het in orde ging maken. De tweede kwam te laat, had een lekke band. Toen ik daar een opmerking over maakte zei hij ervoor te gaan zorgen dat ik de schade niet uitgekeerd zou krijgen. Ik heb dit direct gemeld aan Fortis / BNP Paribas middels een aangetekend schrijven en heb een tegen expert laten komen. Fortis / BNP Paribas is toen met zijn beide experts nogmaals komen kijken tegelijk met mijn tegen expert. Na een hoop mondeling vechten over en weer is er mondeling afgesproken om de schade te vergoeden tegen een bepaald bedrag en is mijn tegen expert naar huis gegaan zonder een volledig rapport op te stellen.
Toch heb ik twee weken geleden een brief ontvangen van Fortis / BNP Paribas waarin staat dat ze niet uitkeren omdat ik tegenstrijdige verklaringen zou hebben afgelegd tegen beide experts. Ik heb hierop middels aangetekend schrijven een kopie van de expertiseverslagen opgevraagd maar Fortis / BNP Paribas wil deze niet meesturen heb ik vandaag vernomen middels een brief. Mag dat zomaar?
Tevens heb ik mijn tegen expert een verslag op te maken over de ruzie die ontstond tijdens het regelen van de schade. Zodat ik deze kan sturen naar Fortis / BNP Paribas
Zijn er nog meer manieren om hier mijn recht te halen? Of heeft er nog iemand tips? En kan het zomaar dat Fortis / BNP Paribas weigert om de expertiseverslagen door te sturen?