kind veroorzaakt schade aan schoolmateriaal

mpr
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kind veroorzaakt schade aan schoolmateriaal

#1 , 10 jun 2024 15:44

Onder welke aansprakelijkheid valt schade die veroorzaakt werd aan schoolmateriaal (tablets) door onze zoon door een woede uitbarsting ten gevolge van zijn problematiek (autisme)? Valt dit onder de verzekering van de school of onder de familiale verzekering?

CityBird

#2 , 11 jun 2024 20:42

Lijkt mij toch vanzelfsprekend dat jouw zoon aansprakelijk is, het is toch jouw zoon die schade veroorzaakt heeft aan zaken die de school toebehoren en niet omgekeerd, de school aan zaken die jullie toebehoren.

Franciscus

#3 , 11 jun 2024 21:01

Start maar met uw verzekering in kennis te stellen.
Waar heeft zoon dat gedaan?

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 11 jun 2024 22:31

Dat gaat de verzekering klasseren als vrijwillige / opzettelijke beschadiging
Daar is géén dekking voor ...

pho450

#5 , 12 jun 2024 15:50

Van wie is die tablet? Meestal is de school daar toch voor verzekerd.
Mijn kinderen hebben beiden een laptop van school die verplicht moeten gehuurd worden, in die huur zit bij beiden een verzekering inbegrepen. Die dekt niet alles, maar in het huurdocument staat duidelijk beschreven wat de kost is bij schade.

LeenW

#6 , 12 jun 2024 15:52

Van wie is die tablet? Meestal is de school daar toch voor verzekerd.
Mijn kinderen hebben beiden een laptop van school die verplicht moeten gehuurd worden, in die huur zit bij beiden een verzekering inbegrepen. Die dekt niet alles, maar in het huurdocument staat duidelijk beschreven wat de kost is bij schade.
Zoals Inazuma zegt is opzettelijke beschadiging meestal uitgesloten.

pho450

#7 , 12 jun 2024 16:07

Ik wil geen fraude aanmoedigen, maar ik ben ook niet heiliger dan de paus.
Wat is het verschil tussen een tablet die gevallen is door een ongeluk en één die gevallen is door een woede uitbarsting?

Terug naar “Algemeen”