auto beschadigd

tomasv
Topic Starter

auto beschadigd

#1 , 11 aug 2009 15:13

Op 15 juli hebben ik en een vriend van me een auto beschadigd.
We schoten 2 kleine gaatjes door een openklapbaar dak van een auto.
De dag daarna hebben we onszelf aangegeven, het slachtoffer had toen al aangifte gedaan. We wouden het zo vlug mogelijk regelen, maar het slachtoffer reageerde een week niet. Na een week werd ons meegedeeld dat de kostprijs van het dak 1920 euro bedraagt. Dit zijn de kosten voor een volledig nieuw dak, inclusief elektrische bedrading,... Terwijl we enkel schade toe brachten aan de stof van het dak, en dit op klein oppervlak hiervan.
We namen contact op met hem en hij was niet voor onderhandeling vatbaar, we stelden voor om de reparatiekosten te betalen.
We zijn beiden student en hebben niet zo veel geld, eerst gaf hij ons tijd tot 28 augustus om eerst 1000 euro te betalen, de rest mocht later komen.
Maar de dag erna zei hij dat we de hele som tegen 15 augustus moeten betalen. Zo niet, vertelt hij het aan onze ouders (we zijn beiden ouder dan 18, maar wonen nog steeds thuis).
Hij zegt ook dat we het geld aan hem moeten betalen, wat ik ook heel vreemd vind.
Ik besef dat wat we deden fout was, en daar komen we voor uit.
Maar iets zegt me dat het slachtoffer ons te veel laat betalen.
We weten echt niet wat we moeten doen.
Laatst gewijzigd door tomasv op 11 aug 2009 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S

#2 , 11 aug 2009 15:44

Ik besef dat wat we deden niet fout was, en daar komen we voor uit.
Ik vrees dat hier een woordje te veel staat...

dieke

#3 , 11 aug 2009 17:37

Probeer je eroverheen te zetten om deze stommiteit op te biechten aan je ouders. Zij kunnen er dan mee voor zorgen dat je niet 'in 't zak gezet wordt', want dat is volgens wat ik van hieruit kan beoordelen, inderdaad wat er aan het gebeuren is. Bovendien kunnen ze dan eens bekijken of ze eventueel verzekerd zijn voor zulke stommiteiten. 't Is wat het is, een stommiteit. Maak ze niet nog stommer door dit te blijven verzwijgen voor je ouders.

Reclame

Lanfrancus van Pavia

#4 , 12 aug 2009 10:57

De kosten kunnen wel tot zulk bedrag oplopen: vb als de verflaag beschadigd is , dan moet heel de auto worden herspoten.
Maar normaliter moet de betaling-schadevergoeding geregeld worden via de verzekeringsmakelaar. Aangezien je hebt bekend is alles bewezen; de verzekering van het slachtoffer dekt normaalgezien die schade en wordt hij gesubrogeerd door de verzekeringsmaatschappij waardoor de rest vd betaling wordt afgehandeld tussen u en de verzekeringen.

Simon Verhoeven

#5 , 12 aug 2009 20:33

Ik denk dat je het het beste gewoon opbiecht om te vermijden dat er ook maar enige chantage kan zijn en het komt toch boven.
Nu hoeft dit bedrag natuurlijk niet abnormaal te zijn, afhankelijk van het type zou een nieuw dak wel eens goedkoper kunnen zijn dan het materiaal te vervangen of goedkoper uit te komen.
Tevens weet je niet of dat er nog meer schade is aangebracht.

Terug naar “Algemeen”