Pagina 1 van 1

Verzekering auto (on)bewust informatie achterhouden

Geplaatst: 02 aug 2022 23:15
door Jones
Hallo forum,

Ik heb me bij Yuzzu aangemeld voor een autoverzekering.

Echter heb ik onjuiste informatie doorgegeven. Volgens de verzekeraar bewust waardoor het contract nietig wordt verklaart. Er wordt ook geclaimt dat ik geen recht meer heb op een terugbetaling van het al betaalde bedrag voor 2022/2023.

Volgens mij berust dit op een misverstand en is dit geheel onbewust uiteraard.

De belangrijkste vraag die ik wil stellen is of het correct is dat er gekeken wordt naar zowel ikzelf als mijn vrouw bij ons schadeverleden? Ik heb iets voorgehad in 2019 en mijn vrouw in 2021 (beide lichte bumpertaferelen bij het in en uitparkeren).

Beide staan vermeld op het schade attest, met elk de correcte naam naast het ongeval. Toch maken ze hier geen onderscheid in? Klopt dit?

Groeten!!!

Re: Verzekering auto (on)bewust informatie achterhouden

Geplaatst: 03 aug 2022 10:53
door basejumper
Je bent gehouden het schade verleden aan te geven van alle bestuurders die je toevoegt. Is wel wat bizar dat polis startte vooraleer zij het schade attest ontvingen van je vorige verzekeraar.

Re: Verzekering auto (on)bewust informatie achterhouden

Geplaatst: 03 aug 2022 12:09
door Sirkii
Beide ongevalletjes dienden aangegeven te worden. Schadehistoriek is per polis. Niet per bestuurder.

Probeer t geregulariseerd te krijgen met het excuus dat je gaf en stel voor om retroactief het premieverschil alsnog te betalen. Als men je opzegt zal je bij je verzekeringsaanvraag bij andere verzekeraar(s) “ja” moeten antwoorden op de vraag of je ooit geweigerd werd …

Re: Verzekering auto (on)bewust informatie achterhouden

Geplaatst: 03 aug 2022 15:53
door Inazuma
Denk er aan dat je dan geen geldige verzekering meer hebt :!:

Beetje vreemd dat ze het ongebruikte deel vd premie ook niet willen terugsturen ...

Re: Verzekering auto (on)bewust informatie achterhouden

Geplaatst: 04 aug 2022 14:57
door Jones
Dank jullie wel voor de berichten.

Gelukkig heb ik de luxe dat dit onze 2de wagen is. Maar ik vraag me idd af hoe ik dit zou aanpakken als het onze 1ste wagen is... Met een zuur, klagende maag toch rijden "want ik moet naar werk"? Nee, mag niet.

Ik ga Yuzzu nogmaals proberen te contacteren , maar hoe vaak moet ik dat "ja, geweigerd" aanvinken?

@inazuma: Art. 59. Wanneer het opzettelijk verzwijgen of het opzettelijk onjuist meedelen van gegevens over het risico de verzekeraar misleidt bij de beoordeling van dat risico, is de verzekeringsovereenkomst nietig. De premies die vervallen zijn tot op het ogenblik waarop de verzekeraar kennis heeft gekregen van het opzettelijk verzwijgen of opzettelijk onjuist meedelen van gegevens, komen hem toe.

?