Dag iedereen
Ik zit met een vraag m.b.t. mijn autoverzekering. Momenteel ben ik in het bezit van een wagen, waarvan de autoverzekering op mijn naam staat, alsook ingeschreven staat op mijn naam in het DIV. Mijn vriendin rijdt ook met deze wagen, maar is geen "hoofdbestuurder". Echter, gezien ik vanaf 01/10/21 een bedrijfswagen van het werk ontvang (inclusief verzekering uiteraard), is het wel de bedoeling dat zij dit wordt. M.a.w. dat de autoverzekering op haar naam geplaatst wordt, zodanig dat haar eigen bonus-malus daalt, alsook die van mij niet stijgt indien zij een schadegeval zou veroorzaken aan derde(n).
Nu zit ik echter met de volgende vragen: klopt het dat een autoverzekering verbonden is aan een kenteken en dus de kentekenhouder (in casu dus momenteel ikzelf)? En betekent dit dan dat wanneer ik mijn vriendin hoofdbestuurder wil maken, ik mijn wagen zal moeten uitschrijven in het DIV, nummerplaten zal moeten opsturen en mijn vriendin vervolgens de wagen opnieuw zal moeten inschrijven, om zodoende een autoverzekering op haar naam te kunnen laten afsluiten? En zo ja, wil dit dan ook zeggen dat zij dan ook opnieuw de belasting van inverkeerstelling zal moeten betalen? Of is het toch mogelijk om de auto (en dus het kenteken) op mijn naam ingeschreven te laten staan in het DIV, maar enkel de autoverzekering over te zetten op haar naam?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Met vriendelijke groeten
Indy