waterschade - verz huurder wil nu forfait van mij

cmes
Topic Starter

waterschade - verz huurder wil nu forfait van mij

#1 , 20 jun 2008 14:53

Tijdens een van de stormen einde van het jaar is er in een verhuurd appt water binnengeraakt. De huurder heeft hier wat schade geleden (meeste voorkomen doordat ik zelf actie heb ondernomen - huurder te dom om zijn eigen spullen weg te dragen naar andere kamer) aan o.a. een matras. De verzekering van de huurder (KBC) wil van mij nu 200 euro - mijn forfait bij schade bij mijn verzekering. Is dit een correcte praktijk of vist de bank voor wat geld?

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2008 15:18

Hoe motiveert de verzekering haar vordering?

scorpioen

cmes
Topic Starter

#3 , 20 jun 2008 16:45

uit brief:
"Omdat u aansprakelijk bent voor de schade, heeft uw verzekeringsmaatschappij ons al terugbetaald. Uw polis voorziet echter een franchise van 201,68 euro. Daarom vragen wij u om dit bedrag te betalen op rekening blablabla."

Mijn maatschappij heeft dus al betaald wat hun expert berekend heeft. Nu vraagt KBC (huurder) dus nog de franchise.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2008 18:29

ALS u aansprakelijk bent heeft de huurder recht op volledige schadevergoeding.

Uw verzekeringsmaatschappij heeft niet de volledige schade vergoed. De franchise is ten uwe laste en dit bedrag kan de schadelijder van u vorderen.

scorpioen

Terug naar “Algemeen”