Zelfde verzekering

cres123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Zelfde verzekering

#1 , 02 aug 2024 09:23

Gisteren ontdekte de verzekeringsagent van AGInsurance dat ik al sinds 2006 dezelfde familiale verzekering 2 maal heb. In 2004 heb ik er 1 afgesloten op mijn naam bij BNP Fortis en in 2006, toen ik een jaar gehuwd was, hebben we er blijkbaar 1 afgesloten op naam van mijn man bij de lokale verzekeringsmaatschappij. Beiden TopFamiliale van AGAsurance.
Ik heb dit niet geweten, omdat ik de ene jaarlijks betaal en de andere 3 maandelijks, samen met de auto verzekering. Ik heb dus 18 jaar ongeveer 100 betaald voor hetzelfde, onwetend. Ik vind het raar dat de verzekering dit niet heeft gezien, het is toch dezelfde groep. Kan ik hiervan iets terugvorderen? Ik heb toch gedwaald?

Sirkii

#2 , 02 aug 2024 10:01

Traantjes drogen en “verlies” slikken. Jij had immers een dubbele verzekering afgesloten.

CityBird

#3 , 02 aug 2024 10:05

Dat is helemaal niet onwetend, je hebt immers steeds een rekening ontvangen en hebt die vrijwillig betaald. Je hebt dus 18 jaar de tijd gehad om je af te vragen waarvoor die rekening diende.

Reclame

cres123
Topic Starter

#4 , 02 aug 2024 10:11

Traantjes zal ik hier niet voor laten hoor en ja, ik was onwetend. Ik denk niet dat iemand vrijwillig voor hetzelfde 2 maal betaald. Verzekeringen en betaalformulieren zijn nu eenmaal niet zo transparant.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#5 , 02 aug 2024 15:45

Beide verzekeringen staan ook op andere personen, ook al dekken ze wel hetzelfde, dus dat gaat niet snel opvallen

basejumper

#6 , 04 aug 2024 23:25

Inderdaad twee polissen op twee verschillende namen via twee verschillende kanalen… AG kon zelf ook niet weten of dit over hetzelfde risico ging. Je kan wel de ombudsman van AG Insurance aanschrijven en uitleggen. Ook al zijn ze niet in fout sluit ik niet uit dat er een commerciële geste kan zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”