#1 , 21 mei 2016 23:32
Geachte,
Mijn ouders hebben een tweede onroerend goed.
Een paar maanden geleden heb ik hier een topic geplaatst betreffende waterschade dat vermoedelijk van de buren zou komen bij het minste regenval. Nu een paar maanden later zijn beide verzekeraars het over eens dat de waterschade bewezen is en onomstotelijk vast staat dat de water afkomstig is van bij de buren. De tegenpartij laat telkens een loodgieter of de zoveelste expert komen die telkens een ander oorzaak aangeven van de lek.
Voordien hadden wij een prachtig kelder maar deze is nu volledig verzaakt door het water dat binnensijpelt bij het minste regenval. Ik moet er bij zeggen dat de tegenpartij wel van goede wil is maar dat grenzen van het wachten (1 jaar) nu bereikt zijn. Wij willen nu een expert aanspreken via het gerecht om de schade te herstellen en de kosten verhalen op de tegenpartij. Wie kunnen we hier in gebreke stellen ?
Ik heb het zo gelaten. Maar nu is de maat vol en wil ik de verzekering een aangetekend brief schrijven.
Geachte,
Ondanks verschillende keer contactname met x, heb ik nog steeds niets van de verzekering vernomen omtrent de waterlek - waar onomstotelijk vaststaat wie hier verantwoordelijk voor is - en hoe de verzekering dit gaat oplossen.
U had mij een maand geleden beloofd dat u mij op de hoogte zou houden en desgevallend langs zou komen indien de buurman niets van zich laat horen, wat uiteindelijk het geval is. Ook hier blijft u/de verzekering in gebreke.
We zijn nu een jaar verder en ik heb altijd de hoop gehad om dit probleem op een normale manier op te lossen. Indien de verzekering/u tegen uiterlijk 25/05/2016 niet meer van zich laat horen, hoe dat ze het lek gaan oplossen, dan ben ik genoodzaakt om juridische stappen te nemen wegens het niet naleven van een overeenkomst vanwege de verzekering!
Aanvullen mag..