schade door nalatigheid verhuurder

rob smet
Topic Starter

schade door nalatigheid verhuurder

#1 , 02 dec 2015 22:35

Beste

Om een lang verhaal kort te maken wij zijn een maand geleden verhuist en direct na enkele dagen kregen wij last van geurhinder . Ons appartement bevindt zich in een kelderverdieping trouwens deze geurhinder werd met de dag erger en hierover contacteerde ik onze verhuurder en hij lachte dit weg maar wist hiervan . op een bepaald moment werd de geur intens erg en kwam er een natte plek in de tapijt direct belde ik de verhuurder en hij kwam en zei dat daar een putje zat van de afvoerbuizen . En weeral gaf hij toe dat dit nogal eens gebeurt was enkele dagen daarna kwam het riool water op 3 plaatsen binnen echte plassen . Ondertussen bel ik de verhuurder en deze neemt niet meer op op een bepaald moment belde hij zelf om te vermelden dat zijn verzekeringsmakelaar direct ging komen voor de schade op te meten maar ik mocht niet zeggen dat een oud probleem was met het excuus dat wij vergoed konden worden als wij eventueel in een hotel of opvangcentrum konden verblijven tijdens de nodige werken maar dit was een leugen gewoon om in mijn ogen verzekering fraude te plegen door te doen alsof dit een nieuw probleem is en niet een oud probleem die verergert is een probleem die de verhuurder wist en niks aan gedaan heeft .
Nu is mijn vraag is dit verzekerings fraude

Mvg

Smet rob

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2015 12:24

Waarom steeds maar weer een nieuw topic openen met hetzelfde verhaal. Is het omdat je nog geen antwoorden hebt ontvangen op uw vraag. Het kan dan ook zijn dat hier geen antwoord gegeven is omdat niemand er een antwoord op weet. Daarom hoef je nog niet steeds weert hetzelfde verhaal te vertellen, telkens weer onder een andere titel.
Stel gewoon de verhuurder PER AANGETEKEND SCHRIJVEN in gebreke, en niet even een telefoontje geven

j.demoor

#3 , 04 dec 2015 11:31

“Verzekeringsfraude of verzekeringsbedrog is het handelen met de opzet een verzekeraar te misleiden.
De fraudeur kan twee oogmerken hebben:
Bij het aanvragen van een verzekering. De fraudeur geeft een onjuiste voorstelling van de feiten. De fraudeur weet of vermoedt dat de verzekeraar, wanneer er een juiste voorstelling van de feiten wordt gegeven, de verzekering niet of niet onder dezelfde voorwaarden verzekeringspremie zal accepteren.
Bij een schade(verzekering). De fraudeur heeft het oogmerk de verzekeraar te misleiden, waardoor de verzekeraar een uitkering doet, die niet wordt verstrekt bij een juiste opgave van de feiten.”(Wikipedia).

‘verzekeringsfraude’ komt niet voor in de Belgische wetgeving.

“Art.496.Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruik maken van valse namen of valse hoedanigheden, hetzij door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen, van een denkbeeldige macht of van een denkbeeldig krediet, om een goede afloop, een ongeval of enige andere hersenschimmige gebeurtenis te doen verwachten of te doen vrezen of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of van de lichtgelovigheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig euro tot drieduizend euro...”(Strafwetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Algemeen”