Autoverzekering wijzigt - kan ik opzeggen?

therm
Topic Starter

Autoverzekering wijzigt - kan ik opzeggen?

#1 , 22 jan 2015 10:26

Wij zijn via een onafhankelijke verzekereraar/tussenpersoon verzekerd voor onze wagen. Deze verzekeraar heeft ons nu een nieuwe polis toegestuurd. In plaats van bij AXA een polis te hebben, wordt ons nu een polis bij Allianz aangeboden. De voorwaarden zijn dezelfde.

Kunnen wij weigeren de polis te ondertekenen en van verzekeraar veranderen? De drie maand opzeg werd immers niet gerespecteerd. Maar blijkbaar loopt het contract met AXA niet langer, anders zou men onze handtekening niet vragen... mijn rechten zijn me niet geheel duidelijk.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jan 2015 22:51

U kan die nieuwe polis weigeren, maar blijft dan gebonden aan de oude polis, gezien deze niet opgezegd wordt. De makelaar verandert gewoon van verzekeringsmaatschappij waarmee hij samenwerkt en probeert alle contracten om te zetten naar Allianz, mogelijks omdat hij daar een betere commissie op krijgt.

U hoeft hier niet op in te gaan, maar kan niet vrijblijvend het contract onmiddellijk opzeggen (enkel volgens de voorwaarden van AXA)

Jerre00

#3 , 06 feb 2015 12:44

De tussenpersoon kan u helemaal niet verplichten om van verzekeraar te veranderen.

Reclame

Terug naar “Algemeen”