algemeen verzekeringsrecht dat geldt voor alle verzekeringen

cindy2404
Topic Starter

algemeen verzekeringsrecht dat geldt voor alle verzekeringen

#1 , 01 mei 2007 14:45

hallo,

ik heb een vraagje . er zijn enkele bevrijdingsgronden wanneeer de verzekeraar niet gehouden is tot verlenen van prestatie mn opzet, oorlog, burgeroorlog enz. art8 verzw bepaalt wat opzet is maar cassatie heeft iets anders geoordeeeld in 2000 kan iemand mij daarover meer vertellen het houdt ook verband met betoging gaia in koksijde.

en weet iemaand ook als je je bagage meeneeemt naar het buitenland en er breekt revolutie uit . hoe kan je de verzekeraar in belgie aanspreken ?
thanks

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mei 2007 17:48

Cass., 12 april 2002,
Zie ook verslag van het Hof van Cassatie 2001 - 2002, 328

In de zin van art. 8, eerste lid, Wet 25 juni 1992, is een schadegeval opzettelijk veroorzaakt als de verzekerde vrijwillig en bewust zo heeft gehandeld dat een derde daardoor een redelijkerwijze voorzienbare schade heeft geleden; het is niet vereist dat de verzekerde de bedoeling had de schade te veroorzaken zoals zij zich heeft voorgedaan

scorpioen

cindy2404
Topic Starter

#3 , 01 mei 2007 18:47

ok maar wat heeft cassatie dan geoordeeld?
art 8 zegt opzet : wettens en willens de daad veroorzaken of ben ik mis

Reclame

Terug naar “Algemeen”