Ik had een groepsverzekering via mijn werkgever tot ik ontslagen ben.
Vandaag kreeg ik een brief om te kiezen over mijn bestemming van de verworven reserves.
Ik begrijp echter niet wat die opties inhouden. Ik heb nog geen nieuwe werkgever, dus deze optie kan alvast niet. Ik denk niet dat ik persoonlijke stortingen ga doen.
Kan iemand mij in gewone mensentaal uitleggen wat het verschil is tussen optie 1: huidig contract laten staan zonder wijziging van pensioentoezegging... en optie 2: onderbrengen in onthaalstructuur?
Betreft de optie "overdagen naar pensioeninstelling bij Kon Besluit enz": wat houdt dit in?
Kan ik mijn opgebouwd kapitaal overdragen naar mijn individuele (fiscaal aftrekbare) levensverzekering waarvan ik het geld op mijn 65ste kan opvragen? (ik heb FIRST FISCAAL bij Ethias)
Kan ik mijn opgebouwd kapitaal overdragen naar mijn individuele (fiscaal aftrekbare) pensioenrekening (pensioenfonds)? (ik zit in het pensioenfonds van Argenta; ARPE)
De reserve waar het over gaat is beperkt, aangezien ik er maar een 5-tal jaar gewerkt heb.
Aangezien de reserves waarschijnlijk nog zeker 30j moeten blijven staan tot mijn pensioen; wil ik wel dat het kapitaal zo goed mogelijk opbrengt en er zo weinig mogelijk kosten afgaan.
Alvast bedankt voor de antwoorden.