Hallo iedereen,
Ikzelf heb dan ook geen keuringsbewijs ontvangen omdat de firma niet meer bestaat, gelukkig heb ik dit rechtgezet. De verzekering staat netjes op de nieuwe firma.
Als die wagen veranderd van eigenaar (van de oude firma naar de nieuwe firma) is er een keuring voor verkoop nodig.
rechtgezet?
dan hebt u een geldig keuringsbewijs en een verzekering
Ik zal straks even de keuring nazien om 100% zeker te zijn.
eigenaar (inschrijving) : staat op oude firma
keuring : na te zien
verzekering : Gezien we in belgië leven en de hoofdbestuurder verzekerd is ipv de auto, staat op mijn naam als werknemer van de nieuwe firma. Zowel mijn naam als de firma staan vermeld.
Keuring voor verkoop is nooit gebeurd. De keuring was eenvoudigweg vervallen en aangezien de firma niet meer bestond is de herinnering nooit aangekomen. Het moment dat ik de ruitenvloeistof moest vervangen heb ik vlug ff gekeken in het boekje voor onderhoud, en daar zat dan ook het keuringsbewijs tussen. Vervolgens naar het werk gebeld dat ik niet op de baan ging met de auto en ze zijn hem komen halen van de garage om te keuren. Enkele dagen zou nog begrijpelijk zijn, doch dit was meer, veel meer.
Het "probleem" (als er een zou zijn, ik heb er eerlijk gezegd geen idee van hoe dit geregeld word), is dat de eigenaar niet een rechtspersoon is maar een firma. Die op de kop niet meer bestaat.
Op zich zal een controle niets uitwijzen aangezien ik die al meermaals heb gehad, tot vervelens toe zelfs. doch mocht er echt iets, en laten we hopen dat dit nooit gebeurt, ernstig gebeuren dan besef ik maar al te goed dat naar alle mogelijke zaken zal gezocht worden die niet in orde zijn. En veelal is het de bestuurder dan die de duim mag leggen, ook al is de auto in orde.