Neen een particulier kan niet failliet verklaart worden, je had dit best gedaan als jullie bvba failliet verklaart werd, toen kon dit nog.Kunnen we ons dan ook persoonlijk failliet laten verklaren?
Ben je al opgeroepen voor de afrekeningsvergadering ?Geachte,
Op 28 februari 2013 is in het staatblad verschenen dat mijn collega en ik op bekentenis het faillissement hebben aangevraagd van onze bvba. Op die datum was er maar 6200 van de 18600 euro volstort als kapitaal ik heb enkele weken geleden van de curator gehoord dat hij het faillissement binnen zeer korte tijd zal afsluiten. Tot op heden hebben we nog geen vraag gekregen van curator om de resterende 12400 euro te storten. Als de afsluiting gebeurt moeten we dan pas dit resterende bedrag storten of wordt het dan niet meer gevraagd daar het een afsluiting is op dat moment?
Alvast bedankt,
Je wordt zeker per A.S opgeroepen, hoe minder je van de curator hoort hoe beter, er zijn dan ook geen problemen.Neen nog niet opgeroepen geweest, buiten het feit dat ik zelf een mail stuur (waar de curator of een van zijn medewerkers bijna niet op reageren) hoor ik niets van de curator.
Volgens dat de curator ons in het begin had laten weten is het faillissement er gekomen door omstandigheden buiten onze wil om. (verbouwingen aan het pand meer kostte dan door de architect was aangegeven en we ook niet op de hoogte van waren. We hebben hier ook de bewijzen van en deze heeft de curator ook) hierdoor zou volgens de curator de oprichtersaansprakelijkheid wegvallen.
We hebben totaal geen weet van hoeveel schuldeisers er een vordering hebben ingesteld. Dit is nooit door de curator aan ons meegedeeld. Op mijn vraag aan de curator om een kopie te mogen ontvangen van de proces verbalen die hij moet opstellen voor de rechtbank heb ik zelfs nooit antwoord gekregen.
Je kan deze altijd gaan inkijken op de griffie en dit is gratis.Op mijn vraag aan de curator om een kopie te mogen ontvangen van de proces verbalen die hij moet opstellen voor de rechtbank heb ik zelfs nooit antwoord gekregen.
Dit weet je als zaakvoerder toch zeer goed, je heeft dit in jullie P.V bij de rechter commissaris en de curator toch moeten verklaren., en als je zelf de boeken neergelegd heeft, heb je dit ook moeten opnemen in jullie lijst dat je moest invullen op de griffie.We hebben totaal geen weet van hoeveel schuldeisers er een vordering hebben ingesteld. Dit is nooit door de curator aan ons meegedeeld.
Zoals Lowie al laat weten je gaat per AS opgeroepen worden. Laat de curator zijn werk doen die antwoorden toch niet op je schrijvenNeen nog niet opgeroepen geweest, buiten het feit dat ik zelf een mail stuur (waar de curator of een van zijn medewerkers bijna niet op reageren) hoor ik niets van de curator.
Dan komt de curator beslag leggen op je inkomen en goederen tot die 12.400 betaald is, maar dan sluit het faillissement ook niet af hoorOk en wat gebeurt er als we die 12400 niet kunnen betalen? We hebben beiden geen eigendommen. Kunnen we ons dan ook persoonlijk failliet laten verklaren?
Vreemd 2 Jaar na 't faillissement heb je nog niets gehoord i.v.m. het volstorten kapitaal. Volgens mij ga je daar niet veel meer van horen.De curator heeft ons nog niet aangesproken over het niet volstorte kapitaal.
Curator weet dit wel dat het niet volstort is, stond op document dat we van de boekhouder aan hem moesten geven...