bedankt voor jullie inzichten patje en lowie!
De bedoeling is om het omzetcijfer te laten groeien natuurlijk, maar de 4000-5000 Euro is waar ik van spreek om van start te kunnen gaan. (Zowel ik als mijn partner hebben allebei een voltijds ander beroep).
Raden jullie dan aan om gewoon niets te beginnen?
@Patjebrussel: voor zover ik begrijp ben je binnen de wet enkel aansprakelijk voor je eigen inbreng in de zaak (bvba) en niet met je privévermogen. Uiteraard heb ik het over wettelijk en correct handelen.
Volgens een advocaat die ik gisteren sprak, kan je je niet op een andere manier indekken met je privévermogen voor zulke zaken dan via een BVBA/NV.
Hoe ik het momenteel begrijp is dat je pas iets kan opstarten als je al veel omzet hebt, maar hoe raak je daar als je nog start.
Waarom geen commanditaire vennootschap ? veel goedkoper, ik denk er ook over na wanneer ik herbegin om met deze vorm te starten. Al de rest is veel te duur.
En je schreef dat je een bvba wou om je in te dekken tegen moeilijkheden van hacking, servers die lam kunnen liggen, maar kan je dat niet regelen in een contract dat je hiervoor niet verantwoordelijk kunt gesteld worden ? Je bent hier nu best geplaatst in dit forum om dat te vragen. Als ik de contracten lees van mijn hosting, dan zijn ze voor niks verantwoordelijk