Wij hebben twee jaar geleden een nieuwe bedrijfswagen besteld, die nog steeds niet geleverd is en zelfs nog niet in productie is volgens de garage. Omdat we ondertussen heel dringend een nieuwe wagen nodig hadden, hebben we bij een andere garage een nieuwe wagen gekocht die wel reeds geleverd is.
Nu zouden we de andere wagen willen annuleren.
Contractueel gezien zitten we als vennootschap vast omdat het consumentenrecht van 'redelijke levertermijn' hier blijkbaar niet van toepassing is.
We zouden een annulatie kost van 15% moeten betalen.
Wij zijn van mening dat dit onredelijk is en willen dit dan ook niet betalen. Is er iemand die toevallig weet of je als vennootschap hier op 1 of andere manier toch onderuit kan?
We hebben hen 1,5 jaar de kans gegeven om een wagen te leveren. Dit lijkt me al een redelijke termijn. Ik vraag me af of dat allemaal zomaar kan? Dan zouden zij ons bij wijze van spreken 5 jaar op onze wagen kunnen laten wachten?
Hopelijk kan iemand ons hier raad geven.
Alvast bedankt.