Hoi
ik ben werkend vennoot in een GCV, mijn ex man stille vennoot. Elk 50 procent aandelen.
Met mijn ex is niks te ondernemen, ikzelf wil deze vennootschap en haar inhoud al lang opdoeken, maar hij houdt been stijf.
Er is nog een zware schuld in rekening courant, de vennootschap is al twee jaar niet meer actief ( zijnde in: inning van inkomsten), maar elk jaar moet er dus op deze schuld in R/C belasting betaald worden.
Kan ik als werkend vennoot de schuld in R/C opeisen? Het is een schuld aan zowel ikzelf als mijn ex man prive. Hij heeft zeer veel gelden uit de vennootschap genomen waardoor deze schuld zo is opgelopen. Het gaat ondertussen al om 85 000 euro. Er is evenwel nog een behoorlijk bedrag aanwezig in deze vennootschap.
Ik wil niks liever dan deze vennootschap te stoppen, maar mijn ex man denkt in termen van goodwill, schatting, waardebepaling aandelen,.. ik ben de enige die erin gewerkt heeft, en hij wil de koe duidelijk melken. Ik wil enkel weten of ik in mijn recht sta als ik de schulden in R/C opvraag bij de schuldenaren, zijnde dus zowel ikzelf als hij. Dan is deze schuld alvast al aangezuiverd en blijven die belastingen niet komen.....