Pagina 1 van 1

Medevennoot worden bij werkgever

Geplaatst: 22 okt 2021 14:57
door Huff
Ik heb het voorstel van mijn werkgever gekregen om mee in te stappen in de onderneming. We hebben hierover een eerste kort gesprek gehad dat vooral ging over de toekomstplannen van het bedrijf en mijn positie daarin.

Mijn eerste reactie was dat het leuk is om zo'n voorstel te krijgen omdat het (volgens mij) toch een blijk van vertrouwen is.
Er zijn verder nog geen concrete dingen benoemd in de manier waarop, met welke middelen, welke verantwoordelijkheden, enz. dit gaat gebeuren.

Ik ben zelf altijd gewoon werknemer geweest, het grootste deel van mijn carrière in dit bedrijf. Ik heb zelf basis kennis van het ondernemerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Ik wil graag goed voorbereid zijn voor een volgend gesprek met mijn werkgever en wil dus hier eens vragen met welke zaken ik zeker rekening moet houden in een volgend gesprek.

Welke manieren zijn er allemaal (met hun voor- en nadelen) om deze stap te zetten?
Als natuurlijk persoon, via een vennootschap, ...

Is dit bijvoorbeeld ook iets om te bespreken met een boekhouder (die ikzelf nog niet heb) of gespecialiseerde advocaat?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.