VZW voor een hobbyclub
Geplaatst: 27 mei 2006 19:58
Hallo,
Wij zijn een hobbyclub met een eigen website die veel succes heeft. We denken aan sponsoring om het onderhoud en de uitbreiding van onze website te kunnen blijven financieren. Om die reden willen we een VZW oprichten die alle medewerkers (= 'oprichters'?) groepeert. Zo kunnen we ons gemakkelijk richten tot kandidaatsponsors. Tot hier geen probleem.
Hoe ga je echter om met wijzigingen in het medewerkersbestand van een VZW? Er kunnen immers later nieuwe medewerkers bijkomen; anderen kunnen afhaken. Hoe regel je dat concreet zonder de VZW te moeten ontbinden? Zijn er nog andere zaken waar je zeker moet op letten bij het opstarten van een VZW?
Wij zijn een hobbyclub met een eigen website die veel succes heeft. We denken aan sponsoring om het onderhoud en de uitbreiding van onze website te kunnen blijven financieren. Om die reden willen we een VZW oprichten die alle medewerkers (= 'oprichters'?) groepeert. Zo kunnen we ons gemakkelijk richten tot kandidaatsponsors. Tot hier geen probleem.
Hoe ga je echter om met wijzigingen in het medewerkersbestand van een VZW? Er kunnen immers later nieuwe medewerkers bijkomen; anderen kunnen afhaken. Hoe regel je dat concreet zonder de VZW te moeten ontbinden? Zijn er nog andere zaken waar je zeker moet op letten bij het opstarten van een VZW?