Ik ben eigenaar van een groot magzijn met bureel enz..
Ik verhuur dit magazijn en bureel aan 2 BVBA's en enkele particulieren die daar auto's / caravans en dergelijek stallen. ??n van de BVBA's heeft daar een beperkt atelier waar hij technische materialen produceert.
Er is geen duidelijke afscheiding tussen de verschillende ruimtes. de beide vennootschappen en particulieren maakten daar geen probleem van.
Er staat ook eigen materiaal in die magazijnen.
een van de BVBA's is echter zo goed als failliet en heeft het laatste jaar zowat alles verkocht en is nu een "lege doos" De eigenaar van de BVBA heeft ook de huur opgezegd en zal ??n van de komende dagen de boeken neerleggen. Hij huurt enkel nog een brievenbus...
Vorige week kreeg ik echter bezoek van een deurwaarder die alles kwam opschrijven. Ik heb hem verteld dat dat bedrijf geen ruimte meer huurt, maar daar had de deurwaarder geen oren naar. Hij beweerde dat de zetel daar nog steeds gevestigd was en heeft alles opgeschreven, ook wat mijn eigendom was en dat van de andere vennootschap / particulieren.
Kan de deurwaarder nu zomaar binnenvallen en de inboedel aanslaan?
Ik kan immers niet zwart op wit bewijzen wat allemaal van mij is... voorbeeld: mijn priv?-atelier met werktoestellen die ik al jaren heb en waarvan geen facturen meer zijn en nog andere kleine zaken.
Kan ik de deurwaarder de deur weigeren als deze terugkomt?
Moet ik kunnen bewijzen wat mijn eigendom is, of moet de deurwaarder duidelijk kunnen bewijzen wat zogezegd eigendom is van die vennootschap vooraleer hij alles meeneemt?