persoonlijk faillissement

[email protected]
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

persoonlijk faillissement

#1 , 22 aug 2024 22:35

Ik ben zelfstandig en heb een éénmanszaak, geen vennootschap, dus alles op eigen naam.
Ik zit in een situatie waar ik financieel niet meer uit kan. Door problemen vele jaren terug werd een schuld opgebouwd en om deze verder te blijven aanzuiveren ontstaat er steeds een nieuwe schuld, vicieuze cirkel.

In het laatste jaar heb ik iemand leren kennen waar ik mee door het leven ga. We gaan binnenkort samenwonen en hebben reeds een huis gehuurd. Het contract is ook geregistreerd.
Mijn domicilieadres staat daar nog niet, dus ik woon daar ook nog niet.

De spullen die ondertussen in het nieuwe huis staan zijn spullen van mijn vriendin.

Controleert de curator de registratie van het huurcontract of baseert hij zich op het dommicilieadres?

Blokkeert de curator alle rekeningen? Ook een gemeenschappelijke rekening van mij en mijn vriendin?

Alvast dank voor uw antwoorden.

Mvg
Parick

#2 , 23 aug 2024 08:16

Het lijkt me niet de bedoeling dat wij u helpen bij het niet betalen van schulden

Freec

#3 , 23 aug 2024 11:33

Helemaal eens met @Likes

Vergeet ook niet dat je verplicht bent uw dommicilie te plaatsen waar je woont. Anders kan deurwaarder simpel aantonen dat je dommiciliefraude doet, en zal je probleem enkel groter worden.

Reclame

denlowie

#4 , 23 aug 2024 11:49

De curator kijkt alle rekeningen na.
Maar u rekening zal zeker geblokkeerd worden, en ook de gezamenlijke rekeningen worden geblokkeerd
De curator moet je dan een attest geven voor deze te deblokkeren na hij deze na gezien heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 23 aug 2024 22:09

Of u er ingeschreven staat of niet maakt geen verschil. Als u daar uw belangen hebt dan kan curator of beter de gerechtsdeurwaarder daar ook beslag komen leggen.
Let wel enkel op de zaken van uw of zaken waar u belangen in hebt.
Dus zeker zorgen dat de facturen en wijze van betalen van die facturen duidelijk zijn.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”