Goedenavond allen
Ik zit momenteel in een benarde situatie met mijn eenmanszaak. Tot voor kort was ik student-zelfstandige (30 september), maar dat statuut is beëindigd omdat ik dit kalenderjaar 25 jaar word. Ik studeer nog aan de Hogeschool en werk daarbovenop nog 8u per week (niet als student). Mijn boekhouder had mij verzekerd dat ik gewoon in bijberoep verder kon omdat ik dus nog een job heb.
Wat blijkt nu? Ik kan het niet verder doen in bijberoep omdat 8u per week geen halftijdse betrekking is. Ik heb dus 2 keuzes: of ik stop ermee of ik ga verder in hoofdberoep en betaal plus minus € 780 per kwartaal aan sociale bijdragen.
Ter info: Het gaat hier om een uit de hand gelopen hobby, die zo'n € 200 à 300 winst boekt per jaar. Die sociale bijdragen van € 780 kan ik dus niet betalen. Kan iemand mij adviseren wat ik best doe? Ik zie het eigenlijk niet zitten om er mee te stoppen omdat ik er erg veel voldoening uit haal.
Ik ben nu aan het bekijken of ik eventueel kan verkopen op een platform zoals Etsy, is dit een goed idee?
p.s. Als ik afgestudeerd ben & een job heb, ben ik sowieso van plan om dit in bijberoep te doen.