Tussenoplossing is een kennis of iemand in de familie 1 aandeel te geven bij oprichting, zo hoef je ook "maar" €6.200 te volstorten. Betere oplossing dan een s-bvba, lijkt me. Uiteindelijk moet je bij een s-bvba ook via de notaris, dus ben je ook al snel €1,500 kwijt om op te richten en alle formaliteiten in orde te brengen.Een S-BVBA is een gedrocht waar je best niet aan begintAls je het geld niet hebt voor een gewone eenmansbvba (12.400 EUR) richt je best een ander type vennootschap op of wacht je op de hervorming van het vennootschapsrecht.
Is dat nog lang wachten?Een S-BVBA is een gedrocht waar je best niet aan begintAls je het geld niet hebt voor een gewone eenmansbvba (12.400 EUR) richt je best een ander type vennootschap op of wacht je op de hervorming van het vennootschapsrecht.
Dan moet je tegenwoordig al veel verkeerd gedaan hebbenOf het faillissement is gesloten, en je natuurlijk geen beroeps verbod heeftIn principe kan je geen nieuwe zelfstandige activiteit uitoefenen tot de rechter je verschoonbaar heeft verklaard
M.a.w. de kans is reëel dat ze er gewoonweg niet komen? Indien andere minister -> lopende dossiers in de vuilbak?Dan moet je tegenwoordig al veel verkeerd gedaan hebbenOf het faillissement is gesloten, en je natuurlijk geen beroeps verbod heeftIn principe kan je geen nieuwe zelfstandige activiteit uitoefenen tot de rechter je verschoonbaar heeft verklaard
Ik zie de nieuwe vennootschapsvormen er niet voor de verkiezingen doorkomen.
Inderdaad, enfin, ik ben maar aan het speculeren he. Maar deze verandering over 1 jaar in orde krijgen, zie ik echt niet gebeuren met dit "kibbelkabinet" en de gevolgen die het met zich mee zou brengen voor vennootschappen die niet binnen de geplande structuur gaan passen.M.a.w. de kans is reëel dat ze er gewoonweg niet komen? Indien andere minister -> lopende dossiers in de vuilbak?Dan moet je tegenwoordig al veel verkeerd gedaan hebbenOf het faillissement is gesloten, en je natuurlijk geen beroeps verbod heeft
Ik zie de nieuwe vennootschapsvormen er niet voor de verkiezingen doorkomen.
Dat is regelrecht in tegenspraak met alles wat hierover te lezen valt op bijv. dyzo.be of andere topics hier.In principe kan je geen nieuwe zelfstandige activiteit uitoefenen tot de rechter je verschoonbaar heeft verklaard