Hallo,
Even mijn situatie kort schetsen. Op dit moment ben ik samen met twee andere personen bezig met het oprichten van een zaak in de vorm van een NV of BVBA. Hieruit zou ik een loon ontvangen als manager. Daar het echter een seizoensgebonden activiteit betreft plan ik om in de winter websites te ontwikkelen (zowel voor mezelf als voor bedrijven). Nu, om dit ook op een legale manier aan te pakken zou ik hiervoor ook een vennootschap moeten oprichten.
Nu vroeg ik me af welke constructie fiscaal gezien het interessantste is? Kan ik bijvoorbeeld mijn loon ook beter factureren aan de webdevelopment vennootschap of laat ik mij door de andere vennootschap gewoon een loon uitkeren? En op welke manier regel ik dan mijn web development praktijken? En indien ik voor het factureren zou opteren, welke juridische vorm zou deze vennootschap dan best hebben? Want het kapitaal voor een BVBA volstorten is op dit moment niet zo vanzelfsprekend. Ik ben immers nog student en ga ook al wat geld in de andere vennootschap investeren.