Welk is de beste vorm ?

patjebrussel
Topic Starter

Welk is de beste vorm ?

#1 , 18 mei 2012 21:09

Ik zou -op termijn- niets anders willen doen dan woningen renoveren en verkopen, intussen er in wonen.

Welk is hiervoor de best aangewezen vorm ? De bedoeling is natuurlijk om dit fiscaal zo gunstig mogelijk te regelen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KristofKDB

#2 , 20 mei 2012 22:19

beetje vaag, maar waarom woning aankopen en renoveren om ze door te verkopen via vennootschap? In elke ondernemingsvorm worden de gerealiseerde meerwaarde belast, ook bij eventuele verhuur zullen deze inkomsten bij uw belastbaar inkomen worden bijgeteld. Dergelijke activiteiten kan je best privé houden. Dan betaal je geen belastingen op de meerwaarde en bij verhuur kom je in een gunstige berekening (bij particuliere verhuur) geïndexeerd KI * 40%
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

bartvdv

#3 , 21 mei 2012 08:24

En wat dan met het risico als je na het kopen-renoveren-verkopen-verhaal vragen krijgt van de administratie en ze jou toch als handelaar aanzien?

Reclame

KristofKDB

#4 , 21 mei 2012 23:42

Als je dergelijk aktiviteiten slechts sporadisch doet zie ik geen enkel probleem.
Een grondige renovatie duurt al vlug enkele jaren dus van een regelmatige aktiviteit kan geen sprake zijn.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

patjebrussel
Topic Starter

#5 , 22 mei 2012 21:34

Ik weet niet waar ik vaag ben.
Ik zou -op termijn- niets anders willen doen dan woningen renoveren en verkopen, intussen er in wonen

Wat is daar vaag aan ? Ik wil er dus deels of volledig van leven. Liefst dat laatste.
Een stadswoninkje per 1-1.5 jaar renoveren is perfect te doen.

tombe

#6 , 23 mei 2012 01:14

Dan kan dat zeker niet zonder bedrijf. Lijkt me veilig dit via een BVBA te doen, maar er zijn wel een aantal vergunningen nodig me dunkt.

patjebrussel
Topic Starter

#7 , 23 mei 2012 11:32

Dan kan dat zeker niet zonder bedrijf. Lijkt me veilig dit via een BVBA te doen, maar er zijn wel een aantal vergunningen nodig me dunkt.
Zeg dan welke vergunningen je daarvoor nodig hebt.
En waarom kan dat niet zonder 'bedrijf' ?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”