fuif organizeren

jens vanderghote
Topic Starter

fuif organizeren

#1 , 14 mei 2012 22:06

Beste mensen

Ik ga met een 4tal vrienden een fuif organizeren. Ons doel is eigelijk om na de fuif de winst te verdelen en dus eigelijk gewoon wat geld te verdiennen.
Nu is mijn vraag: hoe moeten wij dit juridisch oplossen? Moeten wij een venootschap oprichten of kan dit gewoon zonder? Of kan dit ook als we een feitelijke vereniging opstarten?

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij hierbij te helpen.
Alvast bedankt.

Mvg
Jens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2012 18:26

gebruik eens de woorden ' inrichten van een fuif' op het internet. Dan zal je al zien dat de meeste gemeenten een reglement hebben.
U zal aan een aantal voorwaarden moeten voldoen. Indien niet en er ontstaat homeles dan ben je als organisator aansprakelijk.
Niet vergeten ook de belastingen in kennis te stellen....

tombe

#3 , 23 mei 2012 01:12

En SABAM, want gegarandeerd dat die erachter komen. En als je het vooraf meldt, krijg je een fikse korting. Maar het lijkt me niet evident om er veel aan over te houden en heb in het verleden toch aardig wat fuifkes georganiseerd. Nadat alle rekeningen voldaan zijn, heb je vaak wel wat winst, maar als je dat ook nog door 5 gaat moeten delen...

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”