Vraag mbt grote vennootschappen

Sofie83
Topic Starter

Vraag mbt grote vennootschappen

#1 , 24 jan 2011 11:13

Beste,
Ikv mijn opleiding bedrijfsbeheer heb ik de volgende vraag.

Er wordt een opsplitsing gemaakt:
1/ de zeer kleine ondernemingen
2/ de kleine vennootschappen
3/ de grote vennootschappen

Onder 2/ de kleine vennootschappen worden in onze cursus de NV en de BVBA genoemd.
Daarnaast dienen kleine vennootschappen ook aan volgende criteria te voldoen:
* aantal personeelsleden: 50 (maar zeker niet meer dan 100 personeelsleden)
* jaaromzet: 7 300 000 EUR
* balanstotaal: 3 650 000 EUR

Kan een NV of BVBA die meer dan één van deze criteria overschrijdt ook een grote vennootschap zijn?
Of kan een NV of BVBA alleen maar tot de kleine vennootschappen (2/) horen?
Dit is onduidelijk vermeld in de cursus en zelf ben ik op dit terrein nog wat een leek...

Bij voorbaat dank!

Mvg
Sofie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
westhoek

#2 , 24 jan 2011 18:05

Deze is denk ik een goede link : http://www.dvp-law.com/documents/news-i ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je in google 'Wat zijn kleine en grote vennootschappen' intikt, heb je meerdere links tot ingewikkelde wetgevingen hierover.

Sofie83
Topic Starter

#3 , 24 jan 2011 18:43

Beste, bedankt voor uw reactie. Op Google is er inderdaad zeer veel terug te vinden... :)
Maar misschien zoek ik het zelf te ver.
Ik vermoed dat het niet om de vorm van de vennootschap gaat, maar dat wel de omzet en het balanstotaal doorslaggevend zijn.

Kan een BVBA of een NV bvb. een jaaromzet hebben van meer dan 10 miljoen euro? Welllicht wel? Er zijn daar wellicht geen zulke beperkingen bij als NV of BVBA?

Reclame

bartvdv

#4 , 24 jan 2011 19:18

Hmm, waar is mijn eerdere post gebleven?

Sofie83
Topic Starter

#5 , 24 jan 2011 19:50

Het onderwerp werd per ongeluk dubbel gepost (onder consumenten koop), daar kunt u de andere reacties terugvinden... :)

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”