Beste,
Onlangs een BVBA verkocht, met een naculalculatie/prijscorrectie met de balansen om een prijscorrectie te doen afhankelijk van de cijfers.
De verkoop ging dus door op 30/11/18 met de cijfers van augustus en dan ging er een correctie plaatsvinden met de cijfers van november.
verloop :
Closing date 30/11/2017, 15 dagen later hebben wij de balansen tem van 30/11/18 overgemaakt aan onze overnemers.
30/01 ontving 1 van de 4 verkopers een email met hun voorstel tot correctie dat uiteraard niet naar onze zin was en die stuurde dat 31/1 aan ons ( andere 3 vennoten door )
Nu de vragen :
1. In onze share purchase agreement staat dat er binnen 60 dagen na de closing date een correctie naar ons als verkopers gestuurd zou worden. Maar de bovenstaande correctie is dus pas na 61 dagen gekomen aan vennoot 1 en pas na 62 dagen aan de andere vennoten.
Kunnen wij veronderstellen dat als er dus geen correctie kwam binnen 60 dagen deze correctie dus ongeldig is ? en er geen correctie bestaat ?
2. Heb ik uberhaupt wel ieen "officiele" correctie ontvangen als ze dat in een mail enkel naar een voormalige medevennoot gestuurd hebben ?
Bedoeling is dat we in de toekomst blijven samenwerken dus ik hoop deze stok niet te moeten gebruiken, maar ik weet toch al graag of de correctie gewoon ongeldig is als het zover moet komen.
gr