Bestelling tussen ondernemingen geschil
Geplaatst: 11 jan 2019 09:50
Goedemiddag
wat juridische aspecten betreft ben ik een leek dus ik hoop het juiste subforum gekozen te hebben.
Ik heb een bijberoep en heb in die hoedanigheid een bestelling geplaatst bij een webshop.
De aanbieding was als volgt
Echter werd er maar 1 luidspreker en 1 hoes geleverd (zoals rechts in kleinere lettertjes staat). Ik had echter naar de titel gekeken en daar staat duidelijk dat het 2 stuks van elk betreft, en het woord combinatievoordeel wat op een promotie wijst (vandaar de goedkope prijs als het 2 stuks betreft, maar best prijzig als het 1 stuk betreft) . De screenshot toont een andere prijs dan de bestelling hieronder daar deze later is genomen na mijn bestelling (ze hebben hun prijs verlaagd). De fout stond er echter nog wel, aan een nog lagere prijs dan mijn bestelling.
Ook op de betaalpagina krijg ik toch sterk de indruk dat ik 2 stuks bestel
en ook in mijn bestelbevestiging staat het toch echt vrij duidelijk dat het 2 stuks betreft.
Ik neem contact op met de shop en ze vertellen me dat het een fout is en zeggen dat ik een 2e speaker aan 10% korting kan kopen. Echter is het dan nog steeds duurder dan dat ik bij andere shops zou aankopen.
Ik wijs hen er op dat we een overeenkomst hebben voor 2 stuks voor de prijs zoals in de bestelbevestiging maar hier gaan ze niet op in.
Als gulden middenweg stel ik voor dat ik de 2e luidspreker aan halve prijs koop. Ik leg de helft op tov de initiele bestelling, en zij doen er de helft af (dus dat zou op een 900 euro ipv een 1200 euro komen kort door de bocht). De initiele bestelling (foutief geprijsd door hen) was +- 600 euro voor 2 stuks.
Ondertussen reageren ze niet meer.
Belangrijk hierbij is dat ik geen "consument" maar "onderneming" ben in dit verhaal. Ik weet niet of die anders beschermd worden?
Kan ik deze verkoop alsnog afdwingen? Ik vind hun compensatie erg mager, ik heb hen onlangs nog op andere fouten met hetzelfde product gewezen waar het "hoofd"product als combinatievoordeel duurder is dan dat je het los koopt. Dus het combinatievoordeel is duurder dan dat je de 2 producten die de combinatie vormen apart bestelt.
Welke stappen kan ik nog ondernemen? Is dit de moeite om een zaak van te maken? En in hoeverre heb ik "gelijk" daar er ook in kleinere mate vermeld staat dat het maar 1 stuk en 1 hoes is.
Alvast bedankt voor de input.
wat juridische aspecten betreft ben ik een leek dus ik hoop het juiste subforum gekozen te hebben.
Ik heb een bijberoep en heb in die hoedanigheid een bestelling geplaatst bij een webshop.
De aanbieding was als volgt
Echter werd er maar 1 luidspreker en 1 hoes geleverd (zoals rechts in kleinere lettertjes staat). Ik had echter naar de titel gekeken en daar staat duidelijk dat het 2 stuks van elk betreft, en het woord combinatievoordeel wat op een promotie wijst (vandaar de goedkope prijs als het 2 stuks betreft, maar best prijzig als het 1 stuk betreft) . De screenshot toont een andere prijs dan de bestelling hieronder daar deze later is genomen na mijn bestelling (ze hebben hun prijs verlaagd). De fout stond er echter nog wel, aan een nog lagere prijs dan mijn bestelling.
Ook op de betaalpagina krijg ik toch sterk de indruk dat ik 2 stuks bestel
en ook in mijn bestelbevestiging staat het toch echt vrij duidelijk dat het 2 stuks betreft.
Ik neem contact op met de shop en ze vertellen me dat het een fout is en zeggen dat ik een 2e speaker aan 10% korting kan kopen. Echter is het dan nog steeds duurder dan dat ik bij andere shops zou aankopen.
Ik wijs hen er op dat we een overeenkomst hebben voor 2 stuks voor de prijs zoals in de bestelbevestiging maar hier gaan ze niet op in.
Als gulden middenweg stel ik voor dat ik de 2e luidspreker aan halve prijs koop. Ik leg de helft op tov de initiele bestelling, en zij doen er de helft af (dus dat zou op een 900 euro ipv een 1200 euro komen kort door de bocht). De initiele bestelling (foutief geprijsd door hen) was +- 600 euro voor 2 stuks.
Ondertussen reageren ze niet meer.
Belangrijk hierbij is dat ik geen "consument" maar "onderneming" ben in dit verhaal. Ik weet niet of die anders beschermd worden?
Kan ik deze verkoop alsnog afdwingen? Ik vind hun compensatie erg mager, ik heb hen onlangs nog op andere fouten met hetzelfde product gewezen waar het "hoofd"product als combinatievoordeel duurder is dan dat je het los koopt. Dus het combinatievoordeel is duurder dan dat je de 2 producten die de combinatie vormen apart bestelt.
Welke stappen kan ik nog ondernemen? Is dit de moeite om een zaak van te maken? En in hoeverre heb ik "gelijk" daar er ook in kleinere mate vermeld staat dat het maar 1 stuk en 1 hoes is.
Alvast bedankt voor de input.