Klant wil onze factuur niet betalen
Geplaatst: 27 mei 2014 15:04
We hebben 2 werken uitgevoerd in onderaanneming met 2 tussenpersonen. Bij onze klant was er al van dag 1 discussie over de betalingstermijn.
We konden beide projecten enkel uitvoeren als we akkoord gingen met zijn voorwaarden dus betaling als zijn klant hem heeft betaald.
Op mail zijn we hier mee akkoord gegaan mits evaluatie na het eerste project. Jammer genoeg nadien enkel communicatie via telefoon.
De klant heeft me ook gegarandeerd dat zijn klant binnen de 8 dagen betaald.
Ondertussen is wel duidelijk dat dit niet het geval is en dat zijn klant tot 5 maand kan wachten vooraleer hij facturen vereffend.
Na het eerste project hebben we geweigerd van deel 2 uit te voeren tot onze betaling werd voldaan. Door druk van de klant waar de werken moesten worden uitgevoerd werd die betaling versneld doorgestort.
Ondertussen is het 2de project al ongeveer een maand opgeleverd en is de 2de factuur vervallen.
Vorige week ontving ik een mailtje van de boekhouding van onze opdrachtgever dat zij ons maar zullen betalen als zij zelf de betaling hebben ontvangen maar dat de verantwoordelijke 3 weken niet op kantoor zal zijn en dat er tot 10 juni geen betalingen zullen worden uitgevoerd.
Ik vind dit totaal niet kunnen. Ik kan alvast volgens ons vaste stramien de nodige rappels versturen maar mijn vraag is nu, kan hij onze betaling rekken tot in het oneindige? We kunnen niet checken wanneer hij zijn betaling heeft ontvangen. Voor hetzelfde geld kan hij ons na 6 maand nog altijd wijsmaken dat zijn klant niet heeft betaald. Hoe wettelijk is het mailtje? En nee, we zijn absoluut niet van plan om voor dit bedrijf nog werken uit te voeren.
Thx!
We konden beide projecten enkel uitvoeren als we akkoord gingen met zijn voorwaarden dus betaling als zijn klant hem heeft betaald.
Op mail zijn we hier mee akkoord gegaan mits evaluatie na het eerste project. Jammer genoeg nadien enkel communicatie via telefoon.
De klant heeft me ook gegarandeerd dat zijn klant binnen de 8 dagen betaald.
Ondertussen is wel duidelijk dat dit niet het geval is en dat zijn klant tot 5 maand kan wachten vooraleer hij facturen vereffend.
Na het eerste project hebben we geweigerd van deel 2 uit te voeren tot onze betaling werd voldaan. Door druk van de klant waar de werken moesten worden uitgevoerd werd die betaling versneld doorgestort.
Ondertussen is het 2de project al ongeveer een maand opgeleverd en is de 2de factuur vervallen.
Vorige week ontving ik een mailtje van de boekhouding van onze opdrachtgever dat zij ons maar zullen betalen als zij zelf de betaling hebben ontvangen maar dat de verantwoordelijke 3 weken niet op kantoor zal zijn en dat er tot 10 juni geen betalingen zullen worden uitgevoerd.
Ik vind dit totaal niet kunnen. Ik kan alvast volgens ons vaste stramien de nodige rappels versturen maar mijn vraag is nu, kan hij onze betaling rekken tot in het oneindige? We kunnen niet checken wanneer hij zijn betaling heeft ontvangen. Voor hetzelfde geld kan hij ons na 6 maand nog altijd wijsmaken dat zijn klant niet heeft betaald. Hoe wettelijk is het mailtje? En nee, we zijn absoluut niet van plan om voor dit bedrijf nog werken uit te voeren.
Thx!