Hallo,
Een aannemer heeft in juni 2009 onze tuin aangelegd. Hiervoor werd er een overeenkomst ondertekend.
De overeenkomst bepaalde dat de werken uitgevoerd zouden worden volgens het bestek van de tuinarchitect.
Na de werken hebben wij vastgesteld dat alle bepalingen niet werden nageleefd.
Bijvoorbeeld, de blauwe hardsteen was 2cm dik ipv de voorgeschreven 5cm, vlechtwerk in de vijver was 30cm hoog en geen 100cm zoals gevraagd, en nog enkele tekortkomingen...
Op zich niet zo erg als de aannemer dit zou verwerken in zijn eindberekening.
Op het factuur dat ons werd toegestuurd stond echter de originele offerteprijs en zijn de tekortkomingen niet verrekend.
Wij hebben daarop aangetekend een brief gestuurd met een opsomming van de tekortkomingen (met foto's) en gevraagd om deze punten eerst op te lossen of om de tekortkomingen op de eindfactuur in mindering te brengen.
Wij hebben niks meer gehoord van de aannemer tot januari 2010. We kregen opnieuw de factuur toegestuurd met de vermelding: "Herinnering".
Omdat wij geen reactie gekregen hebben op ons aangetekend schrijven is er langs onze kant ook geen gevolg gegeven aan de herinnering factuur.
Daarna tot heden hebben wij niks meer gehoord.
Mijn vraag is nu:
- Kunnen wij blijven wachten op reactie op ons aangetekend schrijven, en hoelang?
- Moeten wij zelf stappen ondernemen om de factuur te betalen, met een aangepaste prijs natuurlijk?
- Is er een vervalperiode tot wanneer de aannemer facturen kan blijven sturen?
- Suggesties?
Alvast bedankt!
Benny